رفع مشکلات میکروفون و تنظیمات فعال سازی آن در ادوبی کانکت
رفع مشکلات میکروفون و تنظیمات فعال سازی آن در ادوبی کانکت:
تنظیمات میکروفون در ادوبی کانکت یکی از موارد قابل توجه برای کاربران است.
در سیستم ادوب کانکت تنظیمات میکروفون به صورت پیش فرض استاندارد است.
اما گاها پیش می آید که کاربران به دلیل متفاوت بودن نوع و مدل میکروفون و همینطور تنظیمات پیش فرض سیستم دچار تداخل می شود.
و یا گاها پیش می آید که صدای ارائه دهنده با مشکلات قطعی ضعیف بودن اکو داشتن مواجه شود.
برای حل این مشکل باید از طریق ادوبی کانکت تنظیمات صدا را مدیریت کرد.
تنظیمات میکروفون در ویندوز
وارد کنترل پنل ویندوز می شویم و روی ابزار Sound دو بار کلیک می کنیم
در پنجره باز شده سراغ برگ نشان Recording می رویم
امکان دارد شما چند تا میکروفون داشته باشید.
میکروفون اصلی خود را فعال و دیگر میکروفون ها را غیر فعال Disable کنید.
سپس روی میکروفون اصلی دو بار کلیک کرده و در پنجره جدیدی که باز شد سراغ برگ نشان Levels می رویم تا سطح صدای میکروفون را تنظیم کنیم.
شما مشابه تنظیمات ما را برای سیستم خودتان انجام بدهید
بعد از اینکه از فعال بودن دسترسی میکروفون خود در سیستم عامل اطمینان حاصل کردید.
می توانید میکروفون خود را تست کنید.
در صورتی که می خواهید اطمینان حاصل کنید میکروفون شما روشن است بر روی آن کلیک کرده تا به رنگ سبز در بیایید.
سپس بر روی فلش رو به پایین کلیک کنید و گزینه Adjust Microphone Volume را انتخاب کنید.
در این قسمت می توانید با صحبت کردن صدای خود را بشنوید.
در صورتی که صدای شما ضعیف است می توانید بلندی صدا را بیشتر کنید و به قسمت High هدایت کنید.
آموزش حل اکو در ادوبی کانکت
برای حل مشکل قطعی صدا، اکو شدن بهتر است یک بار تنظیمات میکروفون و بلند گوی خود را با سیستم ادوبی کانکت تنظیم کنید.
پیشنهاد می کنیم مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید تا مشکلات شما حل شود.
بر روی گزینه Meeting در سر برگ کلیک کرده
و با انتخاب گزینه Audio Setup Wizard صفحه تنظیمات را باز کرده، صدا برای شما نمایان می شود.
در این صفحه از شما می خواهد برای تنظیمات صدای میکروفون و بلند گو مراحلی را طی کنید.
با فشردن دکمه Next مراحل تنظیمات را شروع کنید
حال در این مرحله اول باید اسپیکر خود را برای شنیدن انتخاب کنید.
در این قسمت در صورتی که چند اسپیکر (بلندگو) دارید را باید انتخاب کنید تا صدا از بلند گوی مورد نظر شما پخش شود
بعد از انتخاب اسپیکر بر روی دکمه next کلیک نمایید.
حالا با زدن دکمه Play Sound از فعال بودن اسپیکر تان مطمئن می شوید
در این قسمت باید میکروفونی که می خواهید با آن صحبت کنید را انتخاب کنید.
در قسمت های قبلی توضیح داده شده بود اگر میکروفونی را نمی خواهید آنها را Disable کنید.
پس از انتخاب میکروفون بر روی گزینه Next کلیک نمایید تا به مرحله بعدی بروید
در اینجا بر روی دکمه Record کلیک نمایید و شروع به صحبت کردن کنید
بعد از رکورد با زدن دکمه Play Recording صداری خودتان را باید بشنوید.
پس از از اطمینان از صدای ضبط شده خود بر روی دکمه Next کلیک نمایید.
تست حالت سکوت
در اینجا دقت کنید که هیج صحبتی نکنید تا سیستم با شناسایی صدای محیط اطراف شما، موقع رکورد آنها را حذف کند
برای تست حالت سکوت بر روی دکمه Test Silence کلیک نمایید.
بعد از انجام این کار بر روی دکمه Next کلیک نمایید.
پس از آنکه مراحل تست صدا را انجام داده اید
با نمایش Success و گزارشی از تنظیمات صدای شما، مثل نمایش اسپیکر و میکروفون انتخابی به شما نمایش می دهد
که فرکانس صدای میکروفون شما چقدر است و میزان بلندی صدای محیط شما نسبت به محیط چقدر است
پس از پایان تنظیمات حال می توانید از سیستم خود جهت برگزاری وبینار یا کلاس مجازی استفاده نمایید.
جهت مشاهده فیلم های آموزشی بسترهای کلاس مجازی بر روی این لینک کلیک نمایید.
جدیدترین اخبار مجموعه فرازنتورک را در صفحات اجتماعی دنبال کنید.
نصب و راه اندازی Adobe Connect
رفع مشکلات میکروفون و تنظیمات آن – نویسنده: مهندس موسی رشوند
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.