چگونه یک سیستم پشتیبانی تلفنی خودکار برای وب سایت خود راه اندازی کنید
آیا می خواهید یک سیستم پشتیبانی تلفنی خودکار برای وب سایت خود راه اندازی کنید؟
برای صاحبان مشاغل، یک سیستم پشتیبانی تلفنی خودکار میتواند هزینهها را کاهش دهد، به شما کمک کند سریعتر به تماسها پاسخ دهید، خدمات مشتریان را بهبود ببخشید و کسبوکار کوچک شما را حرفهایتر جلوه دهد.
در این مقاله، راهنمای گام به گام چگونگی راه اندازی آسان سیستم پشتیبانی تلفنی خودکار برای سایت وردپرس را به اشتراک می گذاریم.
برای راه اندازی سیستم پشتیبانی تلفنی خودکار برای وب سایت خود به چه چیزی نیاز دارید؟
برای اکثر وب سایت های تجاری کوچک یا فروشگاه های آنلاین ، می توانید به سادگی یک شماره تلفن به وب سایت خود اضافه کنید. بازدیدکنندگان می توانند با شماره تلفن تماس بگیرند تا با شما ارتباط برقرار کنند.
با این حال، خدمات تلفن استاندارد در حالت عادی ویژگیهای پیشرفتهای مانند فروارد تماس، پشتیبانی خودکار، انتظار تماس، ساعات کاری و غیره را ارائه نمیدهد. علاوه بر این، استفاده از خدمه ای که یک پشتیبانی خودکار را به مشتریان اراپه دهند هزینه زیادی دارد.
برای راه اندازی سیستم پشتیبانی تلفنی خودکار، باید از یک ارائه دهنده خدمات تلفن تجاری مجازی ( virtual business phone service provider ) استفاده کنید.
توصیه می کنیم از Nextiva استفاده کنید زیرا این بهترین سرویس تلفن تجاری در بازار است که توسط مارک هایی مانند Taco Bell، YMCA، Buffalo Bills و غیره استفاده می شود.
این به شما امکان می دهد به راحتی تماس های تجاری خود را مدیریت کنید، پشتیبانی خودکار، فروارد تماس و موارد دیگر را با نرخی بسیار ارزان تر از یک ارائه دهنده خدمات تلفن ثابت یا تلفن همراه تنظیم کنید.
از آنجایی که Nextiva یک سرویس تلفن VoIP است ، به جای تلفن ثابت سنتی از اینترنت برای برقراری و دریافت تماس استفاده می کند.
این به شما کمک می کند در هزینه خود صرفه جویی کنید و به شما امکان می دهد به ویژگی های پیشرفته مانند خدمه خودکار، انتقال تماس، انتظار تماس، پست صوتی ، تماس کنفرانسی و موارد دیگر دسترسی داشته باشید.
همچنین میتوانید شماره تلفن رایگان دریافت کنید یا یک شماره تلفن تجاری مربوط به هر مکانی را انتخاب کنید.
همچنین به شما امکان می دهد تماس های خود را از طریق تلفن همراه فعلی، رایانه یا تلفن رومیزی استاندارد مدیریت کنید.
بدین ترتیب، اجازه دهید به شما نشان دهیم که چگونه یک سیستم پشتیبانی تلفنی خودکار برای وب سایت خود راه اندازی کنید.
راه اندازی سیستم پشتیبانی تلفنی خودکار
ابتدا باید یک حساب Nextiva ایجاد کنید. در طول فرآیند ثبت نام، می توانید یک شماره تلفن تجاری جدید انتخاب کنید یا یک شماره تلفن موجود را به حساب خود متصل کنید.
پس از راهاندازی حسابتان، میتوانید بهطور خودکار از شماره تلفن کسبوکارتان در هر دستگاهی تماس دریافت کنید.
در مرحله بعد، می توانید یک سیستم تلفن همراه خودکار برای وب سایت خود راه اندازی کنید.
از صفحه حساب خود، باید بر روی گزینه منوی ” Communication ” کلیک کنید و سپس روی دکمه ” Phone System ” کلیک کنید.
این شما را به صفحهای میرساند که در آن گزینههای مختلفی برای تنظیم ویژگیهای تلفن تجاری خواهید داشت.
بعد، روی دکمه « Call flows » کلیک کنید.
در صفحه بعدی، باید یک جریان تماس جدید ایجاد کنید.
برای شروع به سادگی روی دکمه ” Create New Flow ” کلیک کنید.
اگر برای سایر ویژگیها قبلا الگوهای تماس ایجاد کرده باشید، در اینجا فهرست میشوند.
ما برای شروع گزینه ” Start from Scratch ” را انتخاب می کنیم.
در مرحله بعد، می توانید به جریان تماس خود یک نام بدهید تا به شما کمک کند آن را به خاطر بسپارید.
پس از آن، نشانگر را روی آن ببرید و روی دکمه «Phone» کلیک کنید.
سپس، باید شماره تلفن اصلی کسب و کار خود را وارد کنید.
سپس، روی دکمه « Save & Continue » کلیک کنید.
در مرحله بعد، روی دکمه « Add Action » برای مرحله بعدی کلیک کنید.
با این کار یک منو ظاهر می شود که در آن می توانید اقدام بعدی را انتخاب کنید.
برای ایجاد یک پشتیبان تلفنی خودکار، میتوانید گزینههای « Phone menu »، « Dial by extension » یا « Dial by name » را انتخاب کنید.
ما گزینه ” Phone menu ” را انتخاب می کنیم زیرا این به ما امکان می دهد یک پیام خوش آمد ضبط کنیم و سپس گزینه هایی را برای تماس گیرندگان ارائه دهیم تا با بخش های خاص یا اعضای تیم تماس بگیرند.
در مرحله بعد، میتوانید « Default Greeting » را از منوی کشویی « Greeting » انتخاب کنید.
با این کار پیام پیش فرض این سایت به عنوان پیام خوش آمد شما مورد استفاده قرار می گیرد.
شما همچنین می توانید پیام تبریک خود را ضبط یا آپلود کنید.
پس از آن، میتوانید گزینههای منوی تلفن را که پس از خوش آمدگویی شما پخش میشوند، سفارشی سازی کنید.
میتوانید از صفحهکلید زیر « Phone Menu » برای شمارههایی که تماسگیرندگانتان میگیرند و شخص یا بخشهایی که به آنها هدایت میشوند استفاده کنید.
برای داشتن چندین گزینه، روی شماره مورد نظر کلیک کنید و بخش مربوطه را در بخش ” Menu Options ” اضافه کنید.
در مرحله بعد، میتوانید تنظیمات « Advanced Options » را پیکربندی کنید.
میتوانید مدت زمان وقفه را تنظیم کنید، گزینهای را برای شمارهگیری اپراتور انتخاب کنید، و روی چک باکس کلیک کنید تا تماسگیرندگان با شمارهگیری برنامه داخلی خود به اعضای تیم دسترسی پیدا کنند.
پس از آن، روی دکمه « Save & Continue » کلیک کنید.
این شما را به صفحه جریان تماس اصلی خود بازمی گرداند. شما باید اعضای تیم و شماره تلفن را به گزینه های تماسی که ایجاد کرده اید اختصاص دهید.
به سادگی روی یکی از دکمه های « Add action » کلیک کنید.
سپس، روی گزینه منوی « Users and Teams » کلیک کنید.
این به شما امکان میدهد این عمل را به یک عضو یا بخش خاص اختصاص دهید.
در مرحله بعد، میتوانید انتخاب کنید که تماس چه کسی زنگ میخورد، چگونه زنگ میخورد، تنظیمات آی دی تماسگیرنده و موارد دیگر.
به سادگی بهترین گزینه ها را برای کسب و کار خود انتخاب کنید و سپس روی دکمه « Save & Continue » کلیک کنید.
برای همه گزینههای منوی تماس که قبلا ایجاد کردهاید، باید مراحل یکسانی را دنبال کنید.
پس از آن، به صفحه اصلی جریان تماس خود بازگردانده می شوید، جایی که باید دوباره روی دکمه « Add action » کلیک کنید تا جریان تماس خود را به پایان برسانید.
در مرحله بعد، گزینههای مختلفی برای اینکه اگر کسی جواب ندهد چه اتفاقی میافتد، خواهید داشت.
ما گزینه ” Voicemail ” را انتخاب می کنیم، بنابراین تماس گیرندگان می توانند در صورت عدم پاسخگویی به شماره تلفن، پیام صوتی ارسال کنند.
در صفحه بعدی، می توانید صندوق پستی صوتی و پیام خود را انتخاب کنید.
به سادگی تیم یا فرد را از منوی کشویی « Voicemail Destination » و بخش مناسب را از قسمت کشویی « Team » انتخاب کنید.
این گونه می توانید مقصد پیام صوتی خود ار مشخص کنید.
سپس، روی دکمه « Save & Continue » کلیک کنید.
پس از آن، باید همان مراحل را برای هر افزونه دنبال کنید.
هنگامی که کارتان تمام شد، باید « Call ends » را در پایان جریان تماسهای مختلف خود ببینید.
سپس، روی دکمه “Go Live” در پایین صفحه کلیک کنید تا جریان تماس فعال شود.
مطمئن شوید که ویژگی متصدی خودکار را آزمایش کرده اید تا مطمئن شوید که خوش آمدگویی و ارسال تماس به درستی کار می کند.
جدا از همه ویژگی های قدرتمند، مورد علاقه ترین بخش ما در مورد Nextiva این است که به اعضای تیم ما امکان می دهد یک شماره تلفن کسب و کار مجازی داشته باشند، بنابراین آنها فقط می توانند در ساعات خاصی تماس دریافت کنند بدون اینکه حریم خصوصی خود را از دست بدهند.
افزودن دکمه کلیک برای تماس در وردپرس
اکنون که یک سیستم تلفن همراه خودکار راه اندازی کرده اید، ممکن است بخواهید یک دکمه کلیک برای تماس را به وب سایت وردپرس خود اضافه کنید . این باعث می شود که تماس به سادگی کلیک کردن روی یک دکمه باشد.
اولین کاری که باید انجام دهید این است که افزونه WP Call Button را نصب و فعال کنید. برای جزئیات بیشتر، می توانید از به مطالعه مقاله راه های نصب یک افزونه بپردازید.
پس از فعال سازی، برای راه اندازی افزونه باید به تنظیمات » WP Call Button بروید .
در این صفحه می توانید دکمه تماس را روشن کرده و شماره خود را اضافه کنید.
سپس، می توانید ظاهر دکمه خود را سفارشی کنید و یک دکمه چسبنده ( sticky button ) که روی صفحه در سراسر وب سایت شما شناور است اضافه کنید
شما همچنین کنترل مکان نمایش دکمه را دارید و می توانید انتخاب کنید که دکمه در پست ها و صفحات خاصی نشان داده یا پنهان شود.
اگر می خواهید کنترل بیشتری روی مکان ظاهر شدن دکمه داشته باشید، می توانید آن را به صورت دستی نمایش دهید. برای انجام این کار، کافی است روی گزینه منوی ‘Static Call Button’ کلیک کنید.
سپس، می توانید تنظیمات دکمه را تغییر دهید و شورت کد مربوط به آن را برای افزودن به سایت خود کپی کنید.
پس از اتمام سفارشی کردن تنظیمات افزونه، مطمئن شوید که روی دکمه ” Save Changes ” کلیک کنید.
همچنین می توانید با استفاده از بلوک موجود، یک دکمه چسبنده را مستقیماً به صفحات، پست ها و مناطق ویجت خود اضافه کنید.
در تنظیمات بلوک، می توانید رنگ ها، اندازه متن، تراز (alignment) ، و نمایش یا پنهان کردن نماد تلفن را تغییر دهید.
پس از اتمام کار، مطمئن شوید که روی « Update » یا « Publish » کلیک کنید تا تغییراتتان ذخیره شود.
اکنون، بازدیدکنندگان شما دکمه کلیک برای تماس شما را به صورت زنده در وب سایت شما خواهند دید. وقتی روی دکمه کلیک کنند، به سیستم پشتیبانی تلفنی خودکار شما منتقل میشوند.
امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه یک سیستم پشتیبانی تلفنی خودکار برای سایت وردپرس خود راه اندازی کنید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.