چگونه یک ارائه دهنده هاست می تواند بر تلاش های SEO شما تأثیر بگذارد
چگونه یک ارائه دهنده هاست می تواند بر تلاش های SEO شما تأثیر بگذارد
با توجه به اینکه الگوریتم گوگل دائما در حال تغییر و رشد است، تعیین اینکه چه عواملی در تلاش های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) شما مهم هستند، می تواند استرس زا باشد. برخی از جنبه ها واضح و معمولی هستند: کلمات کلیدی، پیوندها، شهرت.
آیا اینها تنها عواملی هستند که بر سئو تاثیر می گذارند؟ بسیاری از کارشناسان معتقدند که نه.
چه عوامل دیگری مهم تلقی می شوند؟
یکی از اولین تصمیماتی که هنگام راه اندازی یک وب سایت می گیرید را در نظر بگیرید.
چیزی که اغلب خیلی عجولانه و بدون درک واقعی تاثیر آن ساخته می شود. تصمیم انتخاب یک ارائه دهنده هاست است.
آیا ارائه دهنده هاست شما بر سئو تاثیر می گذارد؟
انتخاب هاست شما به طور مستقیم رتبه شما را افزایش نمی دهد.
قرار نیست شما را به صفحه اول منتقل کند یا مستقیماً ترافیک بیشتری را به سایت شما جذب کند.
با این حال، انتخاب نامناسب هاست می تواند تأثیر مضری داشته باشد. انتخاب عاقلانه می تواند به شما برتری در رقابت بدهد.
بسیاری از صاحبان سایت های جدید یک ارائه دهنده هاست را انتخاب می کنند زیرا آنها ارزان هستند.
تنها چیزی که آنها می بینند نشانه های دلار است و تاثیری که می تواند بر بازاریابی آنها داشته باشد را در نظر نمی گیرند.
با درک نقش هاست در سئو می توانید عاقلانه انتخاب کنید و از مزیت برخوردار شوید.
بنابراین هاست چگونه بر رتبه بندی سئو تأثیر می گذارد؟
امنیت سرور
امنیت وب سایت شما بسیار مهم است. نه تنها برای رتبه بندی گوگل، بلکه برای تجربه و ایمنی کاربران شما.
وب سایتی که ایمن نباشد به چندین روش به رتبه شما آسیب می رساند.
گوگل سایت هایی را که مورد حمله قرار می گیرند یا میزبان بدافزار هستند جریمه می کند.
هنگامی که بازدیدکنندگان از نقص های امنیتی مطلع شوند، به ترافیک و شهرت شما آسیب می رسانند. همه این عوامل باعث کاهش رتبه می شود.
شما ممکن است هر کاری که می توانید شخصاً برای محافظت از وب سایت خود انجام دهید، اما میزبان شما در امنیت سایت نیز نقش دارد.
نقش آنها زمانی برجسته تر است که شما به یک سرویس میزبانی مشترک متکی هستید.
زمانی که سایت های دیگر روی یک سرور امنیت ضعیفی دارند، فرصتی برای هکرها فراهم می کند تا چندین سایت را در همان سرور آلوده کنند.
راه حل اینجا انتقال به یک سرور اختصاصی است.
حتی در این صورت، باید دریابید که چه اقدامات امنیتی برای محافظت از سرورهای خود انجام دهید.
مکان سرور
ممکن است به نظر برسد که مکان اخیراً به یک عامل بزرگ در الگوریتم رتبهبندی گوگل تبدیل شده است، اما در واقع برای مدت طولانی یک معیار بوده است.
حتی زمانی که جستجو یک جستجوی محلی نباشد، گوگل به اطلاعات موقعیت مکانی متکی است.
به عنوان مثال، اگر شخصی در حال جستجو از داخل ایالات متحده باشد، وب سایت های موجود در سرورهای واقع در ایالات متحده به احتمال زیاد نزدیک به بالا هستند.
آنها کمتر احتمال دارد که سایت هایی از ژاپن یا چین را در نتایج خود ببینند.
زمانی بود که آنها فقط از دامنه سطح بالا برای تعیین مکان سایت استفاده می کردند.
اخیراً آنها شروع به تکیه بیشتر بر روی آدرس IP کرده اند زیرا نتایج دقیق تری ارائه می دهد.
این خبر خوبی برای شخصی است که جستجو می کند، اما اگر سرور شما در مکان دیگری باشد، می تواند به کسب و کار شما آسیب برساند.
شما باید بدانید که سرور در کجا قرار دارد و همچنین مکان مخاطبین هدف خود را بدانید.
سپس یک ارائه دهنده میزبانی را انتخاب کنید که دارای سرورهایی در همان کشوری باشد که اکثر مخاطبان شما دارند.
عملکرد سرور
یکی از فاکتورهای نهایی که باید در نظر گرفت عملکرد سرور است.
این شامل سرعت سرور و خرابی آن می شود.
عملکرد کلی سرور بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد، که گوگل آن را بسیار جدی می گیرد.
گوگل اغلب وبسایتهایی را که سرعت بارگذاری پایینی دارند و همچنین سایتهایی که دچار خرابی میشوند جریمه میکند.
اکثر ارائه دهندگان هاست دارای درصد بالایی از آپ تایم هستند.
به ندرت می توان میزبانی را پیدا کرد که کمتر از 99 درصد آپتایم داشته باشد، اما این 1 درصد می تواند تفاوت ایجاد کند.
در مورد سرعت بارگذاری، انتخاب های طراحی زیادی وجود دارد که می توانید برای بهبود سرعت سایت خود انتخاب کنید،
اما میزبان شما همچنان می تواند سرعت شما را تا حدی کاهش دهد که به تلاش های سئوی شما آسیب برساند.
استفاده از سرور اشتراکی بیشتر از سرور اختصاصی به سرعت شما آسیب می رساند.
یک سرور اختصاصی هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت، اما در دراز مدت برای تجارت بسیار بهتر است.
هاست های متعددی با کیفیت بالا در سراسر اینترنت وجود دارد.
یافتن میزبانی با موقعیت مکانی مناسب، عملکرد با کیفیت و میزبانی که امنیت را جدی می گیرد، نباید دشوار باشد.
فقط مطمئن شوید که تحقیقات خود را انجام داده اید و قبل از تصمیم گیری، هر یک از این ویژگی های ارائه دهنده هاست را بررسی کرده اید.
در غیر این صورت، ممکن است متوجه شوید که کمپین سئو شما نتایجی را که باید ارائه نمی دهد.
مقالات مرتبط:
سئو چیست و چه اهمیتی بر سایت دارد؟
تاثیر تغییر نام دامنه به یک نام دامنه جدید در سئوی وب سایت
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.