چگونه وب سایت قدیمی خود را برندسازی کنیم؟
چگونه وب سایت قدیمی خود را برندسازی کنیم؟
ایجاد اولین تصور خوب برای بازدیدکنندگانی که به وب سایت شما می آیند بسیار مهم است.
اگر وب سایت شما برای مدتی در دسترس بوده و چیزی را تغییر نداده اید، به احتمال زیاد قدیمی است.
اکنون زمان مناسبی برای شروع دوباره برندسازی وب سایت شماست.
در این مقاله توضیح خواهیم داد که چرا برندسازی مجدد وب سایت ضروری است و مراحلی که برای انجام آن نیاز دارید.
چه زمانی ممکن است تغییر برند وب سایت ضروری باشد؟
تغییر نام تجاری می تواند به دلایل مختلفی انجام شود.
شما ممکن است به دنبال گسترش کسب و کار خود باشید تا محصولات و خدمات بیشتری را شامل شود و به مخاطبان جدیدی برسید.
همانطور که در حال ورود به یک بازار جدید هستید، یک ظاهر جدید برای تعریف هویت برند جدید شما، از جمله ظاهر وب سایت شما، مورد نیاز است.
همچنین میتوانید نام تجاری خود را مجدداً مرتبط کنید.
شاید وب سایت شما قبلاً ترافیک زیادی دریافت می کرد اما شروع به از دست دادن بازدید کنندگان می کند.
شاید سالهاست که وبسایت خود را بهروزرسانی نکردهاید و احساس میکنید که نیاز به بررسی کمی دارد.
مراحلی برای برندسازی موفق وب سایت شما
گسترش به مناطق جدید، از جمله محصولات و خدمات جدید، و بازگرداندن ارتباط، همگی دلایل معتبری هستند که چرا باید سایت خود را تغییر دهید.
در اینجا، مراحلی را که میتوانید برای برندسازی مجدد وبسایت خود بردارید، به شما توضیح میدهیم.
1. از این فرصت برای حرکت به پلتفرم بهتر استفاده کنید
هنگام ایجاد یک وب سایت، انتخاب یک پلت فرم ضروری است که به شما امکان می دهد پتانسیل سایت خود را به حداکثر برسانید.
با این حال، ممکن است احساس کنید که پلتفرم فعلی شما به اندازه کافی کار نمی کند و باید آن را به پلتفرم دیگری منتقل کنید.
شاید شما وب سایت خود را با کدگذاری دستی ساخته اید.
برای ایجاد حس پویا و تعاملی بیشتر به سایت خود، ممکن است بخواهید با استفاده از سازنده وب سایت، آن را تغییر نام دهید.
سازندگان وب سایت تمام عملکردهای یک وب سایت پویا را ارائه می کنند در حالی که کار کردن برای مبتدیان آسان است.
شاید قصد دارید به طور منظم محتوای بیشتری را به سایت خود اضافه کنید تا ترافیک کسب کنید.
در این صورت، ممکن است بخواهید به سیستم های مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس یا جوملا نگاهی بیاندازید.
2. از وب سایت قدیمی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید
تغییر نام تجاری نیاز دارد که تغییرات زیادی در وب سایت خود ایجاد کنید.
اگر قصد دارید سایت را به پلتفرم دیگری منتقل کنید، توصیه میشود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.
از آنجایی که محتوا و طراحی وب سایت خود را به روز می کنید، همیشه احتمال بروز مشکلات وجود دارد.
در صورتی که مشکلی پیش بیاید، پشتیبانگیری محافظ شما خواهد بود و هیچ محتوایی را در این فرآیند از دست نمیدهید.
بسته به اینکه از چه کنترل پنلی برای وب سایت خود استفاده می کنید، برخی از آنها این گزینه را دارند که به طور خودکار نسخه پشتیبان تهیه کنند.
اگر از وردپرس برای وبسایت خود استفاده میکنید، میتوانید افزونهای را برای پشتیبانگیری خودکار از وبسایت قدیمی خود قبل از بهروزرسانی محتوای آن نصب کنید.
3. استراتژی و تصویر برندینگ جدید خود را تعریف کنید
این مهم است که تعریف کنید کدام جنبه از برندسازی را باید پوشش دهید تا بهتر با مخاطبان صحبت کنید.
بخش مهمی از برندسازی مجدد این است که تعریف کنید چه چیزی برند شما را از رقبای خود متمایز می کند.
تعیین موقعیت نام تجاری، ارائه USP خود به مخاطب، و یافتن جایگاه خود، همگی برای اطمینان از منحصر به فرد بودن و به یاد ماندنی بودن برند شما ضروری هستند.
پس از تنظیم موقعیت نام تجاری خود، در مرحله بعد باید یک تصویر، صدا، لحن و ارزش های منسجم ایجاد کنید تا در همه کانال های آنلاین خود به اشتراک بگذارید.
مطمئن شوید که تغییر نام تجاری نه تنها در وب سایت شرکت بلکه از طریق تمام رسانه های اجتماعی آن سازگار است.
در نهایت، انتخاب کنید که کدام رنگ و عنصر بیشتر با برند و مخاطبان شما طنین انداز می شود
و آن را در تمام طراحی برند خود پیاده کنید تا به برند شما هویت واضحی بدهد.
4. لیستی از مهمترین و فوری ترین مشکلات وب سایت قدیمی خود تهیه کنید
قبل از تغییر هر چیزی در وب سایت خود، ابتدا باید توجه داشته باشید که چه مشکلاتی باید در این فرآیند تغییر نام تجاری برطرف شوند.
از دیدگاه برندسازی، ممکن است بخواهید ببینید که آیا عناصر و محتوای فعلی وب سایت شما با USP جدید و موقعیت برند مطابقت دارد یا خیر.
اولویت شما باید این باشد که مخاطبین برند شما را چگونه می بینند و چگونه با آنها طنین انداز می شود.
شما همچنین باید به UX وب سایت خود نگاه کنید و مطمئن شوید که با موقعیت تجاری شما مطابقت دارد.
به عنوان مثال، اگر می خواهید محصولات جدید خود را لوکس و سطح بالا قرار دهید، مطمئن شوید که از طریق عناصر طراحی آن در وب سایت شما منعکس می شود.
همچنین ممکن است با ترافیک مشکل داشته باشید و بخواهید نرخ تبدیل بازدیدکنندگان را افزایش دهید.
5. برنامه ریزی و طراحی راه حل برای آن مسائل
پس از اتمام فهرست بندی زمان آن است که راه حل هایی برای این مسائل طراحی کنید.
اگر مشکل اصلی شما با بازاریابی و برندسازی است،
پس از تعیین موقعیت و جایگاه جدید خود، دستورالعمل هایی را برای طراحی و ارتباط ایجاد کنید تا با برند جدید شما مطابقت داشته باشد.
برای اطمینان از اینکه UX وب سایت شما با برند جدید مطابقت دارد، UX و پیمایش وب سایت خود را به طور کامل بررسی کنید و از دیگران نظر بخواهید.
جریان وب سایت جدید خود را بر این اساس تنظیم کنید.
در نهایت، اگر می خواهید تبدیل را افزایش دهید، ابتدا باید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.
این را می توان با بهینه سازی سایت خود انجام داد تا مطمئن شوید که مخاطبان شما راحت تر آن را پیدا می کنند، (از سرعت آن گرفته تا SEO).
6. همه تغییرات جدید را اجرا کنید
با در دست داشتن لیست راه حل ها، آماده اجرای تغییرات جدید در وب سایت خود هستید.
اگر قصد دارید وب سایت خود را به پلتفرم دیگری منتقل کنید، به دنبال پلتفرم جدیدی باشید که بهترین نیازهای شما را برآورده کند.
با انتقال فایل ها و پایگاه داده خود، پیکربندی برنامه ها را شروع کنید، سپس سایت جدید را آزمایش کنید.
اطمینان حاصل کنید که تمام محتوا و طراحی وب سایت خود را طبق دستورالعمل جدید به روز رسانی می کنید.
7. پروفایل های رسانه های اجتماعی و سایر کانال های بازاریابی خود را به روز کنید
جدا از وب سایت شرکت شما، پروفایل های رسانه های اجتماعی و سایر کانال های بازاریابی شما بخشی جدایی ناپذیر از برند شما هستند.
استراتژی موقعیت یابی جدید را به طور مداوم از طریق صدا، تصویر، طراحی و عناصر موجود در همه کانال های بازاریابی خود اجرا کنید.
مقالات مرتبط:
چگونه وب سایت تجارت الکترونیک خود را ایمن کنیم؟
Wireframe وب سایت چیست و هدف آن چیست؟
چگونه نرم افزار CRM را برای تجارت انتخاب کنیم؟
چه چیزی یک وب سایت بازی موفق را می سازد؟
نکاتی برای طراحی وب سایت تجارت الکترونیک موثر که فروش بیشتری داشته باشد
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.