سرنخ فروش چیست و چه اهمیتی دارد؟
سرنخ فروش چیست و چه اهمیتی دارد؟
سرنخ فروش به معنی فردی است که نشانه هایی از مشتری در آن وجود دارد و این را به بازاریابی نشان می دهد.
مثلا در نظر بگیرید اگر شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید، افرادی که وارد سایت شما می شوند احتمالا به محصولات شما علاقه دارند، اگر بتوانید به شیوه ای اطلاعات تماس آنها را بدست بیاورید شما یک سرنخ برای فروش در اختیار دارید. مثلا در صفحه اول سایت خود از مشتری بخواهید ایمیل خود را بدهد تا برای او یک کوپن تخفیف ارسال کنید. در این شرایط شما یک سرنخ برای فروش بدست می آورید.
پیگیری این آیتم معمولاً منجر به فروش شرکت می شود. به عنوان مثال، فروشنده یک فناوری، محصول خود را در یک نمایشگاه تجاری صنعتی تبلیغ می کند، به این امید که توجه خریداران حاضر در نمایشگاه را به خود جلب کند. هر استعلام، ابراز کنجکاوی و علاقه برای دریافت اطلاعات بیشتر نسبت به محصول، سرنخ فروش محسوب می شود که در صورتی پیگیری مناسب ممکن است به فروش منتهی شود.
بنابراین یکی از گامهای نخستین و البته مهم و کارساز در توسعه و رشد کسب و کارها سرنخ فروش است. ایجاد این آیتم میتواند برای کسب و کار شما میزان قابل توجهی ترافیک ایجاد کند که این مهم در نهایت نرخ تبدیل و فروش شما به میزان قابل توجهی افزایش میبخشد. در حقیقت یک لید جنریشن خوب میتواند هر کسی را که در اینترنت برای خدمت یا محصولی جستجو میکند، به مشتری ثابت شما تبدیل کند.
جهت مشاهده دوره های آموزشی مختلف و همچنین دوره crm و نحوه کار با نرم افزار ویتایگر بر روی این لینک کلیک نمایید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.