سیگنال خرید و فروش در بورس به چه معناست؟
سیگنال خرید و فروش در بورس به چه معناست؟
سیگنال خرید و فروش به زبان ساده به معنای معرفی یک سهم برای خرید است
و سیگنال فروش هم به معنای بررسی برای خارج شدن از سهم است.
با دریافت سیگنال خرید خواهیم توانست در بورس سرمایه گذاری داشته باشیم،
البته باید از اعتبار سیگنال خرید سهام اطمینان داشت.
در بورس ایران با توجه به داغ شدن بورس و افزایش حجم نقدینگی در بازار سرمایه افراد زیادی به طرف سیگنال دهی در بورس می روند
که گاه به درستی و بعضا به غلط سیگنال هایی را برای خریداران و فروشندگان بورس می دهند.
این سیگنال ها شامل سیگنال خرید و فروش است که در زمان بالا و پایین شدن ارزش هر سهم انجام می شود.
توصیه تمام افراد حاضر در بورس این است که به هر کسی که سیگنالی برای خرید و فروش سهام می دهد، اعتماد نکنیم
و حتما پس از دریافت سیگنال از هر منبعی خودتان هم آن سهم را تجزیه و تحلیل کنید
و با انواع تحلیل ها مانند تحلیل تکنیکال و بنیادی آن را بررسی نمایید تا بتوانید بیشترین سود را داشته باشید.
چطور سیگنال های خوب را از بد تشخیص دهیم؟
سرمایه گذارانی که از طریق خبرها اقدام به خرید و فروش سهام خود می کنند اغلب با مشکلات بسیاری مواجه می شوند.
یکی از حائز اهمیت ترین مشکلات این افراد، ناتوانی از یافتن راه خروج بعد از ورود از طریق خبر است.
سرمایه گذارانی که توسط ابزارهای تحلیلی، تصمیم به ورود و خروج سهم از یک شرکت می کنند،
احتمال زیادی دارد موفق شوند و یا در مقابل موفقیت بسیاری در شرکت مورد نظر نداشته باشند،
به خاطر این که هر ابزار سیستم تحلیلی، موارد خاصی را در تحلیل خود قرار می دهد.
شرایط به صورت کلی یکسان نیست
و در واقع بعضی اوقات برخی از ابزارهای تحلیلی در شرایط خاصی از شرکت ها عملکرد موفقی را از خود به نمایش می گذارند
و در شرایط دیگر امکان دارد اصلا موفقیتی را به دست نیاورند.
امکان دارد برخی از ابزارهای تحلیلی در بسیاری از موارد موفق باشند،
ولی درصد سود کم تری نسبت به ابزارهای تحلیلی از خود ارائه دهند و بسیاری از موارد مشابه دیگر وجود دارد،
ولی سرمایه گذارانی که از طریق تحلیل های بنیادی اقدام به خرید و فروش می کنند،
اکثرا نمی توانند در معامله های کوتاه مدت به راحتی ورود و خروج کنند،
به این دلیل که سرمایه گذار می داند برای ورود و خروج در یک بازه زمانی کوتاه، باید صبر داشته باشند تا شرکت تغییری بنیادی داشته باشد.
لازم به ذکر است که تغییرات بنیادی در یک شرکت اغلب بسیار کند است و در مدت زمان طولانی اتفاق می افتد.
عوامل مهم در صدور سیگنال بورس به صورت زیر است:
-
شکست الگوی تکنیکال:
شکست الگوی تکنیکال میتواند شامل الگوی مثلث، مستطیل، سر و شانه و خطوط روند باشد.
-
افزایش حجم معاملات:
حجم غیرمعمول زیاد غالباً نشان دهنده یک حرکت جدید در بازار است.
-
نوسان:
روشهای زیادی برای اندازهگیری نوسانات وجود دارد و مانند سایر شاخصها، بالا رفتن شدید یا پایین آمدن نوسانات میتواند موجب تغییرات بازار شود.
-
چرخهها:
انواع مختلف بازارها، حتی اگر در یک روند پایدار و یا در شرایط غیرروند باشند، جریان دارند و به فعالیت خود ادامه میدهند.
یکی از چرخههای شناخته شده، چرخه فصلی سهام است.
برای مثال:
فروش در یک ماه خاص و خارج شدن از سهم که میتواند در تعیین اینکه آیا استراتژی در نیمه قوی یا ضعیف سال فعالیت میکند، کمک کند.
-
تغییر نرخ بهره:
تغییر نرخ بهره اغلب میتواند حاکی از تغییر در بازارهای سهام و کالاها باشد.
-
احساسات شدید:
به عنوان یک شاخص متعارف، صعود بیش از حد و خلاف نظرسنجیها یا فعالیت تجاری واقعی میتواند قلههای بازار و بازار گاوی را نشان دهد.
در مقابل، اوضاع خرسی بیش از حد میتواند به ریزش بازار منجر شود.
-
ارزشگذاری نامتعارف:
ارزشگذاری بیش از حد بالا در مقایسه با اقدامات خاص در بازار یا سهام میتواند منجر به سیگنال فروش شود.
-
برخورد با میانگین متحرک:
اکثر سرمایهگذاران حرکت میانگینهای متحرک ۵۰ و ۲۰۰ روزه را مشاهده میکنند.
ورودی برای ایجاد سیگنال میتواند زمانی باشد که فعالیت معامله به بالاتر یا پایینتر از میانگین عبور کند.
یا ممکن است وقتی باشد که دو میانگین از یکدیگر عبور کنند.
جهت مشاهده دوره های آموزشی بر روی این لینک کلیک نمایید.
جدیدترین اخبار مجموعه فراز نتورک را در این صفحه اجتماعی دنبال کنید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.