چگونه نرم افزار CRM را برای تجارت انتخاب کنیم؟
چگونه نرم افزار CRM را برای تجارت انتخاب کنیم؟
مدیریت مشتری یک عنصر حیاتی در هر کسب و کاری است.
بنابراین، مدیریت مناسب مشتری برای افزایش تجربه مشتری، جنبه ای از تجارت است که هر کارآفرینی نمی خواهد آن را پشت سر بگذارد.
در فضای بازار امروز، توسعه CRM در مدیریت مشتری برای کسب و کار نقش اساسی دارد.
با این حال، بسیاری از افراد کارآفرین نمی دانند چگونه بهترین سیستم CRM را برای کسب و کار خود انتخاب کنند.
در نتیجه، آنها حداکثر استفاده را از راه حل های CRM موجود نمی کنند.
انتخاب یک CRM خوب فرآیندی است که نیاز به تجزیه و تحلیل عمیق تری از CRM و نیازهای یک کسب و کار دارد.
به عنوان یک ابزار مدیریت ارتباط با مشتری برای کسب و کار خود، باید عواملی را در مورد کسب و کار، کارمندان و مشتریان خود در نظر بگیرید.
اما CRM چیست؟
کسب و کارها باید قبل از انتخاب راه حل مناسب برای تجارت، درک بهتری از CRM داشته باشند.
به زبان ساده crm به معنای مدیریت ارتباط با مشتری است.
پلتفرمی که برای مدیریت تمام تعاملات تجاری شما با مشتریان استفاده می شود،
همچنین به عنوان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری شناخته می شود،
با ارائه ابزارهای مناسب برای همه اشکال تعامل به شما کمک می کند.
این مقاله نحوه انتخاب نرم افزار CRM را برای تجارت و اشتباهاتی که باید اجتناب کنید را به شما نشان می دهد.
لطفا راهنمای زیر را بخوانید.
1. آنچه کسب و کار شما نیاز دارد
اولین قدم در انتخاب یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری خوب، شناسایی نیازهای کسب و کار است.
همچنین، باید فعالیت های روزانه کسب و کار را همراه با فرآیندهای فروش درگیر در نظر بگیرید.
مراحل کلیدی و انواع تعاملات با مشتری را برجسته کنید.
2. ویژگی ها و ابزارهای CRM را بررسی کنید
هنگامی که متوجه شدید که کسب و کار شما به چه چیزی نیاز دارد، اکنون باید ویژگی های CRM را به همراه ابزارهایی که نرم افزار همراه با آن ارائه می شود بررسی کنید.
برخی از ویژگی هایی که باید به آنها توجه کنید عبارتند از اتوماسیون بازاریابی، مدیریت تماس و ردیابی سرنخ ها.
اگر چندین گزینه برای مقایسه دارید، اولویت بیشتری به ویژگی های موجود بدهید و اینکه نرم افزار موجود تا چه اندازه مشتری محور و داده محور است.
همچنین، باید دریابید که آیا گزینه ای که انتخاب می کنید با ادغام با راه حل های اتوماسیون بازاریابی موجود،
سایر پلتفرم های SAAS شخص ثالث و سیستم های مدیریت وظایف موجود، در هزینه شما صرفه جویی می کند یا خیر.
ویژگی های دیگری که باید هنگام انتخاب نرم افزار تجاری در نظر بگیرید عبارتند از:
• مقیاس پذیری
• هزینه ارتقاء،
• هزینه ماهانه برای هر کاربر
• کاربر پسند بودن موبایل.
• راحتی در استفاده
• سفارشی سازی
• عملکرد اصلی
• ویژگی های همکاری
• امنیت
• کمک و پشتیبانی
بنابراین می توانید نرم افزار CRM مناسب را برای کسب و کار بر اساس ویژگی های فوق انتخاب کنید.
علاوه بر این، میتوانید از ویژگیهای ذکر شده برای امتیازدهی و رتبهبندی نرمافزار CRM
یا حتی ایجاد رتبهبندی رضایت کاربر برای سیستمی که متناسب با نیازهای کسبوکار شما است، استفاده کنید.
3. CRM را تست کنید
قبل از اینکه در یک سیستم CRM برای کسب و کار خود مستقر شوید، یک جلسه آزمایشی زنده بخواهید.
این باید شامل جلسه ای باشد که در آن یک نماینده نحوه عملکرد نرم افزار CRM را به شما نشان می دهد و به سوالات شما در مورد سیستم پاسخ می دهد.
میتوانید یک نسخه آزمایشی رایگان را انتخاب کنید تا به شما در آزمایش عملکردهای پلتفرم CRM کمک کند.
در طول این جلسه، اعضای تیم شما باید کاربرپسند بودن نرم افزار را به همراه میزان تاثیرگذاری آن در استخراج اطلاعات مشتری بررسی کنند.
بنابراین، باید نسخه رایگان راه حل CRM را که قصد خرید آن را دارید انتخاب کنید، آن را اجرا کنید و اطمینان حاصل کنید که اعضای تیم ویژگی ها و تجربه کاربری آن را تایید می کنند.
اشتباهاتی که هنگام انتخاب CRM باید از آنها اجتناب کرد
به عنوان یک تجارت جدید، انتخاب راه حل مناسب CRM دشوارتر است.
در نتیجه، احتمال اشتباه در این فرآیند بیشتر است.
ما این بخش را آماده کردیم تا به شما در درک برخی از رایج ترین اشتباهاتی که باید اجتناب کنید کمک کنیم.
1. شامل عدم مشارکت کاربران CRM
از جمله شرکت هایی نباشید که در فرآیند گزینش فقط با مدیران اجرایی مشورت می کنند.
2. نادیده گرفتن نیازهای تجاری
از خرید سیستم CRM بدون انجام ارزیابی قبلی نیازهای کسب و کار خود و اهدافی که قصد دارید با نرم افزار به آنها برسید، خودداری کنید.
به عنوان مثال، اگر بیشتر فعالیت های فروش شما از طریق تعامل با مشتری در رسانه های اجتماعی صورت می گیرد،
راه حل CRMی که خریداری می کنید باید رسانه های اجتماعی را یکپارچه کند.
3. اعتقاد به قیمت بالا برابر است با تناسب بهتر
برخی افراد معتقدند که CRM گرانتر راه حل تجاری مناسبی است.
می ترسم این درست نباشد.
در عوض، به دنبال نرم افزار CRM باشید که نیازهای کسب و کار شما را برآورده می کند
و از پرداخت هزینه برای ویژگی هایی که ممکن است کسب و کار شما در حال حاضر به آن نیاز نداشته باشد، خودداری کنید.
سایر مقالات و مطالب مرتبط:
آموزش نصب VTiger CRM در Centos 8
سرنخ فروش چیست و چه اهمیتی دارد؟
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.