نحوه رفع ارور The Site Is Experiencing Technical Difficulties در وردپرس
آیا پیغام خطایی با مضمون “The Site Is Experiencing Technical Difficulties” یا “سایت در حال تجربه مشکلات فنی است” در وب سایت وردپرس خود مشاهده می کنید؟
این پیغام خطا زمانی نشان داده می شود که وب سایت شما مشکل جدی مربوط به کد PHP دارد و در جایی از وب سایت شما مشکلی مربوط به این بخش پیش امده است.
در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه مشکل را ردیابی کنید و پیام خطای “The Site Is Experiencing Technical Difficulties” در وردپرس را برطرف کنید.
خطای مشکلات فنی در وردپرس چیست؟
وب سایت وردپرس شما با استفاده از زبان برنامه نویسی PHP ساخته شده است. هر مشکلی در آن کد می تواند وب سایت شما را خراب کند.
در گذشته، یک خطای مرگبار PHP منجر به صفحه سفید مرگ ( white screen of death ) می شد. یکی از ویژگی های مفید معرفی شده در وردپرس ۵.۲ حفاظت در برابر این خطای کشنده را بهبود بخشیده است، بنابراین اکنون به جای یک صفحه خالی یک پیام خطا نمایش داده می شود: “The Site Is Experiencing Technical Difficulties”.
اگر بخواهید در سایت خود لاگین کنید، پیام کمی متفاوت خواهید بود: «The site is experiencing technical difficulties. Please check your site admin email inbox for instructions»
یا ممکن است به جای آن این پیام خطا را ببینید: ” یک خطای مهم در این وبسایت وجود دارد.”
PHP در هسته وردپرس، تم ها و افزونه ها استفاده می شود، بنابراین اینها منابع احتمالی مشکل هستند. به عنوان مثال، ممکن است اخیراً کد هایی را کپی کرده در وب سایت خود جایگذاری کرده باشید، یا ممکن است بین یک افزونه یا طرح زمینه ( background ) و برخی کدهای سفارشی تداخلی وجود داشته باشد.
وظیفه شما ردیابی منبع خطا و سپس رفع آن خواهد بود.
با این مقدمه، بیایید نگاهی به نحوه رفع ارور «The Site Is Experiencing Technical Difficulties» در وردپرس بیاندازیم. ما دو روش را توضیح خواهیم داد، و روش اول ساده تر است، البته به شرطی که ایمیلی در مورد خطا دریافت کرده باشید.
- روش اول رفع خطای مشکلات فنی با استفاده از حالت باز یابی
- روش دوم رفع خطای مشکلات فنی به صورت دستی
روش 1: رفع خطای مشکلات فنی با استفاده از حالت بازیابی
پیام خطای مشکلات فنی چندان برای ما مفید نخواهد بود. خوشبختانه، وردپرس یک ایمیل با جزئیات در مورد علت خطا به آدرس ایمیل مدیریت وب سایت شما ارسال می کند.
اگر از Bluehost استفاده می کنید یا از یک نصب کننده خودکار وردپرس استفاده می کنید، آدرس ایمیل مدیر شما احتمالاً همان آدرسی است که به عنولن حساب میزبانی وردپرس خود از آن استفاده می کنید.
بسیاری از سایتهای وردپرسی در ارسال ایمیل مشکل دارند، بنابراین اگر ایمیل را دریافت نکردید، میتوانید از روش ۲ برای رفع خطا استفاده کنید.
در صندوق ورودی خود، باید ایمیلی با موضوع “The site is experiencing technical difficulties” یا “سایت شما در حال تجربه یک مشکل فنی است” مشاهده کنید. این ایمیل شامل اطلاعات مفیدی در مورد علت ایجاد خطا در وب سایت شما خواهد بود.
به عنوان مثال، در اسکرین شات زیر، ایمیل توضیح می دهد که این خطا به دلیل قالب Porto ایجاد شده است. همچنین شامل یک لینک ویژه است که به شما امکان می دهد برای بررسی و رفع مشکل در حالت بازیابی وارد سایت خود شوید.
اکنون فقط باید روی پیوند حالت بازیابی وردپرس ( WordPress recovery mode ) کلیک کنید، که شما را به قسمت مدیریت وردپرس خود ببرد.
در این زمان باید وارد وردپرس خود شوید.
پس از ورود به وردپرس، اعلانی را مشاهده خواهید کرد که در آن توضیح می دهد که در حالت بازیابی هستید. همچنین پیوندی را مشاهده خواهید کرد که می توانید برای رفع مشکل به آن مراجعه کنید.
به عنوان مثال، در تصویر زیر، پیام به ما می گوید که یک یا چند افزونه به درستی بارگیری نشدند و پیوندی به صفحه افزونه ها ارائه می دهد.
پس از کلیک بر روی لینک، افزونه ای را مشاهده خواهید کرد که باعث به وجود امدن این مشکل شده است. همچنین خواهید دید که دقیقا کدام خط کد باعث خطا شده است.
در این لحظه می توانید ادامه دهید و افزونه را غیرفعال کنید.
در مرحله بعد، می توانید به سادگی به دنبال یک افزونه وردپرس جایگزین بگردید ، یا ببینید آیا می توانید از توسعه دهندگان افزونه پشتیبانی دریافت کنید. دقت کنید که شرح خطا را با آنها به اشتراک بگذارید.
به طور مشابه، اگر ارور شما مربوط به قالب شما باشد، پیوندی به صفحه تم ها خواهید دید. در تصویر زیر، می توانید یک قالب که باعث این مشکل شده است را مشاهده کنید.
میتوانید به سادگی قالب وردپرسی که از آن استفاده می کنید را تغییر دهید ، یا تم مشکل ساز را حذف کنید و یک نسخه جدید از همان تم را از منبع رسمی مجدداً نصب کنید تا ببینید آیا این موضوع حل میشود یا خیر.
هنگامی که مشکل را حل کردید، می توانید به سادگی ادامه دهید و روی دکمه Exit Recovery Mode در بالا صفحه کلیک کنید.
در بیشتر موارد، وب سایت وردپرس شما اکنون به طور عادی کار می کند.
با این حال، اگر همچنان خطای مشکلات فنی را در وردپرس مشاهده میکنید، میتوانید مراحل عیبیابی را در روش بعد دنبال کنید.
روش 2: رفع خطای مشکلات فنی به صورت دستی
اگر ایمیل اطلاع رسانی وردپرس در مورد خطای مشکلات فنی را دریافت نکردید، با استفاده از این می توانید خطای مشکلات فنی وردپرس را عیب یابی و رفع کنید.
اگر خطا ناشی از اقدام است که اخیرا انجام دادهاید، میتوانید به سادگی آن اقدام را برای رفع مشکل لغو کنید.
به عنوان مثال، اگر یک افزونه جدید نصب کرده اید و فعال کردن آن باعث مشکل فنی شده است، باید آن افزونه را غیرفعال کنید. در مرحله اول در زیر به شما نشان خواهیم داد که چگونه این کار را انجام دهید.
از طرف دیگر، اگر مطمئن نیستید، می توانید به سادگی این مراحل را دنبال کنید.
تمام افزونه های وردپرس را غیرفعال کنید
خطای مشکلات فنی ممکن است ناشی از یک افزونه معیوب یا متناقض باشد. ساده ترین راه برای رفع مشکل غیرفعال کردن افزونه است.
با این حال، شما دو مشکل دارید. شما به بخش مدیریت وردپرس دسترسی ندارید و نمی دانید کدام افزونه را غیرفعال کنید.
بنابراین باید تمام افزونه های وردپرس را غیر فعال کنید. نگران نباشید، به محض اینکه به بخش مدیریت وردپرس خود دسترسی پیدا کردید، می توانید آنها را دوباره فعال کنید.
به سادگی با استفاده از یک سرویس FTP یا برنامه مدیریت فایل در کنترل پنل میزبانی وردپرس خود به وب سایت وردپرس خود متصل شوید. پس از اتصال، باید به پوشه /wp-content/
بروید.
در داخل پوشه wp-content
، پوشه ای به نام plugins وجود دارد.
شما باید روی این پوشه کلیک راست کرده و از منو گزینه “Rename” را انتخاب کنید.
سپس نام پوشه افزونه ها را به هر چیزی که دوست دارید تغییر دهید. در مثال خود، آن را plugins-deactivated
به معنای افزونه های غیر فعال شده نامگذاری می کنیم.
پس از انجام این کار، تمام افزونه های شما غیرفعال می شوند و می توانید از وب سایت خود بازدید کنید تا ببینید آیا پیام مشکلات فنی ناپدید شده است یا خیر.
اگر پیغام خطا همچنان در سایت شما نمایش داده می شود، دلیل آن افزونه نیست. شما باید نام پوشه را به نام اصلی خود یعنی plugins
تغییر دهید و به مرحله بعدی بروید.
با این حال، اگر پیام خطا دیگر نمایش داده نمی شود، یعنی یکی از افزونه ها منبع مشکل است و باید آن افزونه را پیدا کنید. با تغییر نام پوشه به plugins
را شروع کنید.
اکنون می توانید وارد بخش مدیریت وردپرس خود شوید و به صفحه افزونه ها » افزونه های نصب شده بروید . باید پلاگین ها را یکی یکی دوباره فعال کنید تا بتوانید تشخیص دهید کدام یک باعث خطا شده است.
سپس می توانید با استفاده از FTP آن افزونه را از سایت خود حذف کنید یا از توسعه دهنده افزونه درخواست پشتیبانی کنید.
به قاب پیشفرض برگردید
اگر مشکل توسط یک افزونه ایجاد نشده است، سپس باید بررسی کنید که آیا قالب شما باعث ایجاد خطا شده است یا خیر. برای انجام این کار، باید تم فعلی خود را با یک تم پیش فرض جایگزین کنید.
ابتدا با استفاده از یک سرویس گیرنده FTP به وب سایت خود متصل شوید و به آدرس پوشه /wp-content/themes/
بروید. این بخش شامل تمام تم های نصب شده در وب سایت شما است.
در مرحله بعد، باید روی تم فعلی وردپرس خود کلیک راست کرده و آن را به عنوان یک نسخه پشتیبان در کامپیوتر شخصی خود دانلود کنید.
پس از آن، می توانید با خیال راحت قالب فعلی خود را از وب سایتتان حذف کنید. شما باید روی پوشه تم خود کلیک راست کرده و “Delete” را انتخاب کنید.
سرویس FTP شما اکنون قالب را از وب سایت شما حذف می کند.
اگر یک قالب پیشفرض وردپرس مانند Twenty TwentyTwo روی وبسایت خود نصب کرده باشید، وردپرس بهطور خودکار شروع به استفاده از آن بهعنوان قالب پیشفرض میکند. با این حال، اگر یک تم پیشفرض نصب نکردهاید، باید آن را به صورت دستی با استفاده از FTP نصب کنید.
اگر خطای مشکلات فنی دیگر هنگام بازدید از سایت شما نمایش داده نمی شود، قالب شما علت به وجود آمدن مشکل بوده است.
یکی دیگر از راههای ممکن برای رفع خطا، نگاه کردن به فایل functions.php تم است. اگر فضاهای اضافی در پایین فایل وجود دارد، باید آنها را حذف کنید. گاهی این موضوع مشکل را برطرف می کند.
در غیر این صورت، باید یک نسخه جدید از تم خود را دوباره نصب کنید.
وردپرس را دوباره نصب کنید
اگر وب سایت شما به دلیل یک افزونه یا تم معیوب با مشکلات فنی مواجه نیست، ممکن است مشکل از فایل اصلی وردپرس باشد یا ممکن است یک بدافزار در سایت شما وجود داشته باشد.
به سادگی به WordPress.org بروید و یک نسخه جدید از وردپرس را در رایانه خود بارگیری کنید. پس از دانلود فایل، باید آن را از حالت فشرده در کامپیوتر خود خارج کنید. با این کار پوشه ای به نام ایجاد می شود wordpress
که حاوی تمام فایل هایی است که برای نصب مجدد نیاز دارید.
در مرحله بعد، باید با استفاده از یک سرویس گیرنده FTP یا برنامه مدیریت فایل در کنترل پنل هاست خود به سایت وردپرس خود متصل شوید.
پس از اتصال، باید فایل هایی که برای نصب مجدد به ان ها نیز دارید را در پوشه ریشه وب سایت خود هدایت کنید. پوشه ریشه پوشه ای است که شامل پوشه های wp-admin
, wp-content
, wp-includes
و wp-admin
است.
اکنون به پوشه wordpress
تازه ای که ایجاد کرده اید بروید. شما باید فایل های داخل این پوشه را انتخاب کرده و در وب سایت خود آپلود کنید.
سرویس گیرنده FTP شما از شما می پرسد که آیا می خواهید این فایل ها را بازنویسی کنید یا از آنها رد شوید. باید «بازنویسی» ( Overwrite ) را انتخاب کنید و کادر کنار گزینه «همیشه از این اقدام استفاده شود» ( Always use this action ) را علامت بزنید.
اکنون می توانید برای ادامه روی دکمه OK کلیک کنید. کلاینت FTP شما تمام فایل های اصلی وردپرس شما را با کپی های تازه از رایانه شما جایگزین می کند.
پس از اتمام، می توانید سعی کنید از وب سایت خود بازدید کنید تا ببینید آیا این خطا برطرف شده است یا خیر.
اگر مشکل فنی ناشی از فایل اصلی وردپرس یا بدافزار خراب وردپرس باشد، دیگر پیام خطا نباید ظاهر شود.
با ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید
اگر تمام مراحل بالا را امتحان کرده اید و همچنان پیام “سایت در حال تجربه مشکلات فنی است” را می بینید، می توانید کمک بخواهید.
شما باید با ارائه دهنده هاست وردپرس خود تماس بگیرید تا ببینید آیا کاری می توانند انجام دهند یا خیر. بسیاری از ارائه دهندگان هاست پشتیبانی فنی عالی ارائه می دهند و ممکن است بتوانند مشکل شما را حل کنند.
به عنوان مثال، آنها ممکن است بتوانند گزارش های خطای سرور را بررسی کنند یا یک نسخه پشتیبان از سایت وردپرس شما را بازیابی کنند. آنها به شما اطلاع خواهند داد که چگونه می توانند کمک کنند و در مرحله بعد چه کاری باید انجام دهید.
امیدواریم این آموزش به شما کمک کرده باشد تا نحوه رفع ارور The site is experiencing technical difficulties یا «سایت در حال تجربه مشکلات فنی» در وردپرس را آموخته باشید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.