سیستم مدیریت ارتباط با مشتری CRM
شرکت ها به طور فزایندهای نیاز به نرم افزار CRM را درک می کنند.
آنها بدون داشتن سی آر ام، رقابت و رشد کسب و کار خود را دشوارتر از همیشه می بینند.
چرا CRM محبوب است؟
در هر کسب و کاری ارتباط موثر با مشتری ها از اهمیت ویژه ای برخورداره.
در واقع هدف هر کسب و کاری ایجاد و نگه داشتن مشتری است.
بحث های مربوط به مشتری انقدر مهمه که بحث مفصلی
به نام “مدیریت ارتباط با مشتری” یا همون CRM به وجود اومده
و قطعا یکی از لازمه های داشتن یک کسب و کار موفق است!
مزایای نرم افزار CRM
دلیل اصلی ایجاد برنامه های CRM ، آسانتر کردن کار برای صاحبان مشاغل و کارمندان آنها است.
در حقیقت، این راهکارهای نرم افزاری در صورت استفاده صحیح
می توانند فروش و بهره وری تیم را در کنار سایر شاخص های مهم کاری افزایش دهند.
نرم افزار مناسب نه تنها کاهش هزینههای کار و زمان صرف شده
برای خدمت رسانی به مشتری را در بر دارد،
بلکه میتواند وجهه بسیار خوبی از تجارت شما را به مشتریان قدیمی و مخاطبان آیندهتان به نمایش بگذارد.
سیستم مدیریت ارتباط با مشتری CRM – محبوب ترین نرم افزار CRM در دنیا
یکی از پرطرفدار ترین و محبوب ترین نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری در دنیا،
ویتایگر CRM می باشد.
این نرم افزار در دراز مدت به ایجاد و حفظ روابط کمک می کند.
شرکت فرازنتورک اولین ارائه کننده نرم افزار ویتایگر فارسی با تقویم شمسی بصورت رایگان می باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نرم افزار پیشنهاد می کنم
به صفحه ای که لینک آن را برای شما قرار داده ام بروید.
مزایای استفاده از CRM ابری
در صورتی که نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری آپدیت و بهروز نشود
و امکانات و ابزارهایی جدیدی به آن اضافه نشود،
عملاً نرمافزار به مرگ تدریجی دچار شده و خروجی نرمافزار (افزایش راندمان کاری و فروش) کم میشود.
مزیت دیگر استفاده از CRM ابری، قیمت نرم افزار میباشد،
قیمت نرمافزارهای ابری به نسبت به نرمافزارهایی که به صورت لوکال نصبشده باشد کمتر است
و هزینه این نوع نرمافزارها به صورت ماهانه یا سالانه میباشد
که فشار کمتر از نظر اقتصادی بابت خرید نرم افزار برای مشتری دارد.
دسترسی ۲۴ ساعته و امنیت سرور یکی دیگر از مزیتهای نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری روی ابر میباشد،
در صورتی که نرمافزار به صورت لوکال نصب شده باشد
فقط در داخل شرکت یا سازمان میشود از آن استفاده کرد
در صورت نیاز به استفاده دائمی و خارج از شرکت،تأمین امنیت سرور
یکی از کارهای مشکل و اساسی آن میباشد
که در حالت ابری دسترسی ۲۴ ساعته و امنیت سرور تأمین شده میباشد.
با خرید نرم افزار CRM به صورت ابری به مدت چند ماه (با پرداخت هزینه اندک)
میتوان ریسک خرید نرم افزار را کم کنید
و در صورتی که نرم افزار مناسب کسب کار شما بود آن را تهیه نمایید.
CRM و کاربرد آن در بخش های مختلف شرکت ها و یا سازمان ها :
1-مدیران سازمانها :
مدیران با مشاهده گزارشات CRM اطلاعات دقیقی از وضعیت شرکت را
در قالب تصاویر گزارشات سی آر ام کسب می کنند،
این گزارشات به عنوان یک ابزار هوشمند به تصمیم سازی مدیران کمک می کند.
مدیر می تواند پیش بینی فروش در ماه های آتی را ببیند.
2- بازاریابان :
بخش بازاریابی می تواند با دیدن گزارشات CRM نقاط قوت و ضعف شیوه تبلیغات و بازاریابی شرکت چه بوده است.
3- مدیران فروش :
مدیران فروش می توانند از نرخ تبدیل(چند درصد از فرصت ها به مشتری تبدیل میشود)
کارمند فروش مطلع شده و کارمندان فروش ضعیف تر را بهبود دهند.
4- کارمندان فروش :
کارمندان فروش پیگیری های خود را بصورت منظم انجام میدهند
و مطمئن شوند هیچ چیزی دیگر فراموش نمی شود
5-کارمندان پشتیبانی:
کارمندان پشتیبانی با مراجعه به پرونده مشتریان با سابقه خود را شناسایی و خدمات بهتری به مشتریان بدهند.
6-مدیران منابع انسانی :
مدیران منابع انسانی با گزارشات سیستم CRM از کارایی کارمندان و عملکرد آنان مطمئن شوند.
نرم افزار Vtiger در واقع یک نرم افزار متن باز یا Open Source است که هم قابل استفاده به صورت ابری در وب سایت Vtiger و هم قابل نصب و راه اندازی در سرور داخلی شرکت است.
شعار تیم سازنده این نرم افزار این است که این نرم افزار به مشاغل کوچک و متوسط این توانایی را می دهد تا با مشتریان روابط مستمر و ماندگار ایجاد کنند.
امروزه Vtiger توسط یک جامعه فعالی از کاربران، توسعه دهندگان و شبکه های شریک در بیش از 110 کشور جهان پشتیبانی می شود و مجموعه محصولات آنها توسط بیش از 300،000 مشاغل در سراسر جهان من جمله تیم های شرکت های Fortune 500 گرفته تا کسب و کارهای اینترنتی کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.
Vtiger به کاربران اجازه می دهد تا به سمت یک تجارت پربارتر قدم بردارند و به آنها کمک می کند تا در مورد آن اطلاعات جدید کسب کنند و از تکرار اطلاعات جلوگیری می کند. Vtiger قادر است قابلیت های اتوماسیون فروش فوق العاده، قابلیت های بازاریابی ایمیلی و مدیریت پروژه و موجودی را ارائه دهد. Vtiger مجموعه ای از ابزارهای منحصر به فرد است که برای بهبود تعامل با مشتریان بالقوه استفاده می شود.
CRM Vtiger فرصت های مختلفی را در رابطه با روابط با مشتریان در اختیار تیم های فروش، بازاریابی و پشتیبانی قرار می دهد و آنها را قادر می سازد تا روابط تجاری قوی و طولانی مدتی ایجاد کنند. هدف نهایی Vtiger CRM جمع آوری ابزارهای همکاری و سازماندهی در یک مکان است که همه آنها به منظور تجربه ایده آل مشتری طراحی شده اند. CRM Vtiger به سازمان ها کمک می کند تا تجربیات مشتریان قبلی و فعلی را با خودکارسازی فروش، پشتیبانی و بازاریابی و توسعه جوانب مختلف برای افزایش عملکرد مشاغل بهبود ببخشند.
Vtiger به کاربران کمک می کند تا تماس های خود را حفظ کرده، کارهای تکراری را به صورت خودکار انجام دهند، کمپین ها را ردیابی کرده و گزارش گسترده ای از فروش، بازاریابی و وظایف حمایتی که در سازمان انجام می شود را تهیه کنند. گزارش های سفارشی از چندین فیلتر برای تمرکز بر ویژگی های خاص استفاده می کنند و این امر با خودکارسازی کل گردش کار به دست می آید. کارهای تکراری برای کاربران کاهش می یابد و در نتیجه در وقت آنها صرفه جویی خواهد شد. Vtiger کمپین های بازاریابی را در طول زمان ردیابی می کند و به شما کمک می کند تا مشخص کنید چه چیزی برای فروشگاه اینترنتی شما مفید خواهد بود و چه چیزهایی مفید نخواهند بود. اصلی ترین راه حلی که Vtiger ارائه می دهد قابلیت مدیریت قوی مشتری است.
پشتیبانی پورتال Vtiger به مشتریان اجازه می دهد تا مسائل گذشته و راه حل های آنها را جستجو کرده و پایگاه داده را سفارشی سازی کنند تا برای عملیات آینده مناسب باشد. در این پورتال، نمایندگان پشتیبانی می توانند مسائل را با کمک پیگیری های خودکار ایجاد، ثبت و پیگیری کنند. علاوه بر این، مشتریان این امکان را دارند که وضعیت مشکلات خود را از آغاز تا لحظه حل شدن تحت کنترل خود داشته باشند.