اصول محتوا نویسی: محتوا قلب❤️تپنده ی یک وب سایت
این روز ها در فضای وب چیزی که بیشتر از همه رو به فزونی است محتوا می باشد.
چون بسیاری از وب مستران و صاحبان کسب و کار شنیده اند که محتوا پادشاه است و در گوگل تاج بر سر وب سایتی نهاده می شود که محتوا منتشر کند.
اما نکته ی مهم اینجاست که این تاج را گوگل بر سر کدامین وب سایت میگذارد؟
صرفا فقط محتوا داشتن کافی است؟
آیا برای نوشتن محتوا در گوگل اصولی وجود دارد؟
یا همین که صفحه ای را با کلمات پر کنیم و منتشر کنیم کافی است برای ربودن این تاج؟
اصول محتوا نویسی در گوگل انقدر اهمیت دارد که فرازنتورک تصمیم بر آن گرفته در این مقاله شما را با این اصول آشنا کند.
پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
قبل از اینکه ادامه دهیم به شما پیشنهاد میکنم که مقاله ی چگونه یک محتوا را سئو کنیم؟ را در راستای اصول محتوا نویسی در گوگل مطالعه کنید.
تولید محتوای اصولی در گوگل
محوریت صحبت ما در این مقاله در رابطه با تولید محتوای اصولی در گوگل است.
دقت داشته باشید که گوگل نسبت به چند سال قبل تغییرات زیادی کرده است و دیگر به راحتی گول نمیخورد.
در واقع همین زرنگ شدن گوگل صحنه ی رقابت را برای وب مستران و صاحبان کسب و کار های اینترنتی سخت تر از قبل کرده است اما جذاب تر.
چرا میگویم جذاب تر ؟ به این دلیل که در وب سایت ها کمتر شاهد محتواهای بی ارزش خواهیم بود و میبینیم که اغلب در تلاش هستند که محتوای مورد پسند کاربر که متعاقبا مورد پسند گوگل قرار می گیرد تولید می کنند.
اصل اول: تیتر یا عنوان محتوا
بعنوان اولین اصل تیتر یا عنوان را انتخاب نمودیم چون اولین چیزی که کاربر را به خود جذب می کند همین عنوان محتوا است.
شما خودتان را به جای کاربران تان بگذارید روی کدامین عنوان کلیک میکنید؟
چند نکته درمورد محتوا
اگر محتوا نویس هستید بخوانید
5 نکته ی طلایی💛در مورد محتوا که نمیدانستید
من اگر باشم برروی مورد سوم کلیک میکنم چرا که یک مورد متفاوتی در آن وجود دارد آن هم قلب طلایی رنگ که اهمیت نوشته را چندین برابر می کند.
علاوه بر آن عدد 5 توجه من را به خودش جلب میکند و میدانم که قرار است 5 نکته بخوانم نه بیشتر نه کمتر
پس وقت من زیاد گرفته نمی شود و مانند گزینه ی اول که به نوشتن کلمه ی چند اکتفا کرده است سردرگم نمی مانم.
وقت کاربر باید برای شما ارزشمند باشد کاربر اگر تکلیف خودش را بداند و سر در گم نشود به شما بهتر اعتماد میکند.
علاوه بر همه ی این ها من قرار است که نکات “طلایی” و ناب را بخوانم کلمه ی “طلایی” برای من جذابیت خاصی دارد و میدانم که انقدر این 5 نکته مهم و ارزشمند است که ارزش آن را با طلا برابر میدانند.
و در نهایت کلمه ی “نمیدانستید” از نظر احساسی من را ترغیب می کند که بیشتر بدانم.
انسان ذاتا از اینکه بداند نمیداند رنج می برد پس کنجکاو می شود که بیشتر بداند و قطعا کلیک خواهد کرد.
در ضمن یادتان باشد که استفاده از کلمه ی کلیدی تان در عنوان ضروری است چرا که گوگل اینطور می پسندد و خوشش می آید.
همان طور که دیدید هر سه مثال که آوردیم درمورد محتوا هست و کلمه ی کلیدی محتوا در آن ها دیده میشود.
می بینید نوشتن یک عنوان قلق خاص خودش را دارد. پس به عنوان هایی که انتخاب میکنید بعنوان اصول محتوا نویسی توجه ویژه داشته باشید.
اصل دوم: مقدمه
خب حالا که کاربر از عنوان زیبا و جذاب ما خوشش آمده است و روی آن کلیک کرده با چه چیزی مواجه می شود؟
با ابتدای متنِ ما، که همان مقدمه است. خیلی وقت ها من دیده ام که نویسندگان بدون هیچ مقدمه ای سریعا به سراغ اصل مطلب می روند و اصلا سعی بر اینکه مخاطب را قدری درگیر کنند یا به چالش بکشند و یا حتی ترغیب کنند که ادامه ی مقاله را بخواند ندارند. 🙁
150 کلمه ی اول هر مقاله بسیار تاثیر گذار است و درواقع مخاطب انتظار دارد که شما خودی نشان بدهید در این پاراگراف اول.
یکی از اصول محتوانویسی حرفه ای در گوگل این است که اگر جذاب ننویسید محتوای شما هرچقدر هم که تخصصی باشد چنگی به دل مخاطب نمیزند.
در این 150 کلمه شما باید چالشی را که مدنظر کابران است مطرح کنید و سپس از او بخواهید تا در ادامه ی مقاله شما را همراهی کند.
در واقع نقش یک راهنما را برایش بازی کنید.
شما می توانید به چالش بعدی که میتواند دچار شود هم اشاره کنید و به کاربران تان پیشنهاد بدهید که اگر تمایل دارند مقالات دیگر شما را که قطعا در آینده مورد نیازشان خواهد بود، بخوانند.
اصل سوم: محتوای اصلی
خب بسلامتی رسیدیم به قسمت اصلی داستانِ محتوانویسی.
یکبار دیگر از اول مرور میکنیم در ابتدا عنوان جذابی نوشتیم که کاربر را ترغیب کرد برروی لینک سایت ما کلیک کند.
سپس مقدمه ای جذاب و گیرا نوشتیم و حتی در آن پیشنهادات خوبی هم به کاربرمان دادیم که ترغیب بشود ادامه ی مقاله و یا مقالات دیگر سایت مارا نیز بخواند.
حال که به ادامه ی مطلب رسیده است باید چه چیزی را ببیند؟ قطعا انتظار دارد نیازش برطرف شود. چگونه؟ با آموزش درست و حرفه ای که شما با دانش تان در اختیارش قرار می دهید.
خالصانه آموزش دهید و نیازش را برطرف کنید
این گونه به شما وفادار خواهد ماند و در ذهنش سایت مفید و کار راه بندازی خواهید بود.
پس حالا فهمیدیم که اصول محتوا نویسی در گوگل لِم دارد و اگر ما این لِم را بلد نباشیم از سایر رقبایمان عقب می مانیم.
نتیجه گیری پایانی: امیدوارم که توانسته باشم به شما کمک کنم با اصول محتوا نویسی حرفه ای در گوگل آشنا شوید. از اینکه تا انتها همراه فرازنتورک بودید متشکریم.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.