ایمیل مارکتینگ و آموزش جامع ترفندهای آن
ایمیل مارکتینگ و آموزش جامع ترفندهای آن
دید کلی:
چرا ایمیل مارکتینگ؟
چگونه لیستی از ایمیل های فعال داشته باشیم؟
راهکار جدی جهت باز شدن ایمیل ها توسط کاربران
بهترین زمان ارسال ایمیل
نبایدها در ارسال ایمیل
روش های معتبر ارسال ایمیل
سرورهای ارسال ایمیل
سرویس های ارسال ایمیل
ساخت Web Mail
ثبتنام در سایت Mailjet.com
ثبتنام در سایت Mailerlite.com
ارسال ایمیل در سایت Mailerlite.com
و…
چگونه لیستی از ایمیل های فعال داشته باشیم؟
تهیه یک لیست از افرادی که مرتبط با زمینه کاری ما می باشند:
1- در ازای عضویت در خبرنامه، یه لینک رایگان دانلود محصول ارائه دهیم.
2- با عضویت در خبرنامه از آخرین تخفیف ها مطلع شوند.
راهکار جدی جهت باز شدن ایمیل ها توسط کاربران:
1- استفاده از عبارات ساده و تحریک کننده در عنوان (مانند: روش درآمد میلیونی از ایمیل مارکتینگ)
2- بکار بردن جملات سوالی ساده در عنوان (مثل: دوست داری میلیونر بشی؟)
3- بهره بردن از فیلم ها (به عنوان مثال: دانلود فیلم آموزشی رایگان)
4- استفاده از نام افراد و برندها (مانند: تصاویر محل زندگی بیل گیتس)
بهترین زمان ارسال ایمیل:
روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 10 صبح می باشد.
نبایدها در ارسال ایمیل (ایمیل مارکتینگ):
1- ارسال ایمیل با نرم افزار و ویندوز و حتی سایت خود را فراموش کنید؛
چراکه این ایمیل ها بعد از بررسی Gmail و Yahoo اگر آی پی Valid نباشند، وارد پوشه اسپم می شوند.
2- بعضی از اسکریپت ها هم وجود دارد که روی هاست قرار می گیرد و در بهترین حالت، امکان ارسال حداکثر 200 ایمیل در ساعت وجود دارد.
یعنی 200تای اول میره Inbox و 200 تای بعدی میره پوشه اسپم.
روش های معتبر ارسال ایمیل (ایمیل مارکتینگ):
باید از سرورهایی استفاده کنید که IP آن ها برای سرویس دهنده های ایمیل مثل جیمیل و یاهو Invalid باشد.
1- سرویس دهنده های ایمیل
2- سرورهای ارسال ایمیل
سرورهای ارسال ایمیل (ایمیل مارکتینگ):
1- MandRill.com: باید با ایمیل سایت (ایمیل باید از روی دامنه باشد) در سرورها ثبتنام کرد.
2- SendGrid.com: فیلترشکن می خواهد.
3- Mailjet.com: نسبت به میل چیپ، قیمتهای به صرفه تری دارد.
سرویس های ارسال ایمیل:
1- MailChimp.com: معروفترین سرویس بوده که SMTP آن، همان Mandrill بوده و هر دو برای یک شرکت می باشد.
2- Mailerlite.com: نمایندگی ایران است. (نسخه لایت از میل چیپ بوده)
3- Mailchi.in: مناسب برای سایتهای کوچک، خیلی آنتایم و دقیق نیستند
چگونگی ارسال کد تایید برای اعضای خبرنامه:
برای اینکار باید SMTP سرور بگیرید، اما خود گوگل سرویسی بنام Feed Burner دارد.
که با عضویت در آن از شما میخواهد RSS سایتتان را وارد نمایید.
سپس کد تاییدی برای شما ارسال می گردد که باید آن را در سایتتان قرار دهید.
مزیت: رایگان است.
معایب:
- متن ایمیل با فرمت دلخواه ما ارسال نمیشود چون برای فارسی زبانان طراحی نشده است.
- برای هر پست یک ایمیل می فرستد که برای کاربران آزار دهنده می باشد.
سرویس دیگری بنام Mailerpoet newsletters وجود دارد که تا 200 کاربر را بصورت اتوماتیک خبرنامه می فرستد.
مزیت: می توانیم ایمیل ها را به شکل دلخواه ارسال نماییم.
معایب: باید SMTP سرویس را داشته باشیم. رایگان نیست و باید برای استفاده از خدمات آن هزینه پرداخت کنیم.
چگونگی دریافت ایمیل از کاربر تا عضو خبرنامه شود:
-
افزونه Obtin Monster:
افزونه Obtin Monster که رایگان بوده و امکان ساخت پاپ آپ های مختلف را می دهد.
اما برای کاربران آزار دهنده بوده، اما امکانات جدید آن به اینصورت است که اگر پاپ آپی را بستیم دیگر نمایش نمی دهد
و مثل قدیم نیست که هر بار باز شده و آزار دهنده باشد.
-
افزونه My Mai:
افزونه دیگری بنام My Mail وجود دارد که رایگان نبوده، SMTP را میخرید، این افزونه رو هم فعال می کنید.
حالا وقتی ارسال انجام میشه آمار دقیقی از ایمیل های باز شده، کلیک شده و… میدهد.
اما ایرادی که داره سایت شما را مقداری سنگین می کند.
-
افزونه Layered popup:
افزونه دیگری بنام Layered popup وجود دارد که تعدادی دمو در آن وجود داره که میتوانید از آنها استفاده کنید.
-
افزونه woocomerce advanced newsletters:
افزونه دیگری بنام woocomerce advanced newsletters وجود دارد.
که مستقیما با mailer lite و mailer chimp در ارتباط است.
می توانیم طبقه بندی ایمیل داشته باشیم.
ساخت Web Mail
برای اینکه بتوانید در سرویس های مختلف عضو شوید نیاز هست که ایمیلتان را از دامین اصلی سایت خودتان ایجاد کنید.
برای ساختن ایمیل می توانیم به دو شکل عمل کنیم:
1- یا Forwarder درست کنیم که هرکس به ما ایمیل زد مستقیم میاد برای مثال به جیمیل که بیشتر از ایمیل سایت با آن کار میکنم.
2- یا اینکه ایمیل اکانت درست کنیم که بحثش جداست.
وارد سی پنل میشیم، گزینه ای بنام Email Accounts داریم و گزینه دیگری به نام Forwarder
-
Forwarder:
برای استفاده از Forwarder روی آن کلیک می کنی،T بعد روی Add Forwarder می زنیم.
مرحله بعدی، آدرس ایمیلی که میخواهیم ایمیل های سایت به آن فوروارد شود را وارد می کنیم.
-
ساخت ایمیل اکانت:
وارد این صفحه که شدیم اطلاعات مورد نظر رو وارد و بعد روی ایجاد اکانت کلیک می کنیم.
حالا وارد جیمیل میشیم،
قسمت تنظیمات، تب Account and import را انتخاب می کنیم.
گزینه ای که در تصویر مشخص شده را انتخاب می کنیم،
ایمیلی که در قسمت اکانت ساختیم را اینجا وارد می کنیم،
قسمت یوزرنیم همان ایمیل را وارد میکنیم و در آخر تیک گزینه Label را می زنیم.
گزینه مشخص شده در تصویر رو انتخاب می کنیم، تا با استفاده از همان ایمیل بتوانیم جواب ایمیل ها را بدهیم.
یک نام انتخاب می کنیم. روی next کلیک می کنیم.
یک کد تاییدی باید ارسال بشه که آن را اینجا قرار می دهید.
اما ممکنه با تاخیر این کد ارسال بشه برای همین ابتدا یکبار اینباکس را چک می کنید
اگه ایمیلی نیامده بود، در قسمت تنظیمات همان تب Account and import در قسمت Add a pop3 گزینه ای بنام Check mail now وجود دارد
که آن را انتخاب می کنید.
ثبتنام در سایت Mailjet.com
وارد سایت شده و روی قسمت sign up کلیک می کنیم.
وارد پروفایل میشیم و اینجا اطلاعات مورد نیاز رو تکمیل میکنیم.
در نهایت یک API Key و Secret Key بهتون میده که باید توی سایتتون قرار بدید.
ثبتنام در سایت Mailerlite.com
وارد سایت شده و روی قسمت sign up کلیک می کنیم.
در سایت با ایمیل یاهو یا جیمیل ثبتنام میکنیم.
تب web forms را انتخاب میکنیم.
در این قسمت باید ابتدا فرمهایی را طراحی کنیم، اینکه ایمیل ما به چه فرمتی ارسال شود.
یا وقتی کاربر عضو شد به شکلی نمایش داده شود.
روی Add new Webform کلیک می کنیم:
یک نام برای فرم مورد نظرمان انتخاب می کنیم.
انواع مختلف فرمت های فرم را نمایش میدهد که به دلخواه یکی را انتخاب می کنیم.
بعد از تکمیل اطلاعات سمت راست، پیش نمایشی از فرمی ک به کاربر نمایش داده میشود در سمت چپ نمایان میشود.
در نهایت بعد از ذخیره کردن فرم، در مرحله بعدی یک کدی نشان میدهد،
این کد را کپی میکنم و در قسمت مربوط به عضویت در سایت قرار میدهم.
ابتدا باید وارد پروفایلتون بشید و وبسایت خود را Verify کنید.
سپس پروفایل خودتان را کامل کنید.
تب Campaigns را انتخاب نموده و در صفحه باز شده روی Create your first Email کلیک می کنیم و یک ایمیل میسازیم.
قبل از ارسال ایمیل، در تب Subscribers وارد شده.
چرا که باید افرادی عضو این خبرنامه ما شده باشند تا بتوانیم ایمیل بفرستیم.
لیست ایمیل های اضافه شده.
میریم سراغ ارسال: فیلدهارو پر میکنیم وارد مرحله بعدی میشیم.
در این قسمت می توانید یکی از تمپ ها را انتخاب نموده و تغییرات لازم را انجام دهید.
یا هم از قسمت Basic خودتون با حالت درگ تغییرات لازم را انجام دهید.
تمام کارهای لازم را انجام دادیم تمام شد روی قسمت Done Editing کلیک می کنیم.
در مرحله بعد لیست مورد نظرمان را انتخاب می کنیم و ایمیل را ارسال می کنیم.
روش های دیگر هم برای ارسال وجود دارد بنام A/B و…
نکات پایانی در ارسال ایمیل (ایمیل مارکتینگ):
1- حتما از لوگو و اطلاعات تماس در ایمیل خود استفاده کنید.
2- از گرافیک های سنگین در ایمیل خود استفاده نکنید.
3- بازه زمانی مشخص و منظمی برای ارسال تعیین کنید.
4- قبل از ارسال حتما یکبار ایمیل را چک کنید.
5- ایمیل حاوی دکمه لغو اشتراک داشته باشد.
6- ایمیل حاوی لینک های مربوط به صفحات اجتماعی باشد.
7- ارسال ایمیل مجدد برای کاربرانی که ایمیل ها را باز نکرده اند.
جهت مشاهده پک آموزشی E-Commerce بر روی این لینک کلیک نمایید.
جدیدترین اخبار مارکتینگ مجموعه فراز نتورک را در صفحات اجتماعی دنبال کنید
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.