چگونه یک وب سایت شرکتی طراحی کنیم
چگونه یک وب سایت شرکتی طراحی کنیم
وب سایت شرکتی یک ضرورت برای هر کسب و کاری است.
همانطور که اطمینان میدهید که فروشگاه یا دفتر کارتان حرفهای به نظر میرسد تا مشتریان بالقوه را تحت تأثیر قرار دهد، وبسایت شما هم (که دامنه بسیار گستردهتری دارد) باید به همان اندازه مورد توجه قرار گیرد.
از آنجایی که برند شما را به صورت آنلاین نشان می دهد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که طراحی وب شما هم به بهترین شکل ممکن است. این به این معنی است که، در میان چیزهای دیگر، داشتن یک طراحی تمیز که به راحتی قابل پیمایش و یافتن اطلاعاتی است، افراد بیشتری را به سمت سایت شما سوق می دهد.
یک وب سایت شرکتی به جای تمرکز بر یک خط محصول یا خدمات، باید برند و شرکت را تبلیغ کند.
هدف از طراحی سایت شرکتی چیست؟
وب سایت های تبلیغاتی را با وب سایت های شرکتی اشتباه نگیرید زیرا اگرچه ممکن است هدف مشترک آنها “promotion یا ترفیع” باشد، اما متفاوت هستند. به عنوان مثال، یک وب سایت برای Sprite وجود دارد که یک نوشیدنی خاص را تبلیغ می کند.
این یک وب سایت تبلیغاتی است اما یک وب سایت شرکتی نیست. اسپرایت یک برند زیر چتر بزرگ شرکت کوکاکولا است.
وقتی وبسایت شرکتی شرکت کوکاکولا را بررسی میکنید، همه مارکهایی را که آنها دارند نیز پیدا خواهید کرد. اما آنها به جای برندهای خاص زیر چتر خود، شرکت و ارزش های آن را تبلیغ می کنند.
اهداف یک وب سایت شرکتی عبارتند از:
- به مخاطبان خود مقیاس شرکت را نشان می دهد – چقدر بزرگ است، چگونه شکوفا و در حال رشد است.
- ایجاد شهرت – شرکت را به عنوان یک مرجع در صنعت با شهرت ستودنی و پایبندی به اخلاق تجاری تثبیت می کند. به نوعی روی شهرت برند کار می کند اما در مقیاس بزرگتر.
- اعتماد درایو اخلاق شرکت را نشان می دهد و اینکه چرا آنها شرکتی عالی برای حمایت و حتی کار هستند.
- تعیین برندهای وابسته – به مخاطب نشان می دهد که کدام مارک ها تحت شرکت آنها هستند (توجه داشته باشید که برندها نباید در کانون توجه قرار گیرند).
طراحی وب کسب و کار
- ۴۸ درصد از افراد اعلام کردند که طراحی یک وب سایت عامل شماره یک تعیین کننده اعتبار یک کسب و کار است.
- یک وب سایت با سرعت بارگذاری کند سالانه حدود ۲٫۶ میلیارد دلار ضرر دارد.
- ۹۴ درصد از بازخوردهای منفی وب سایت مربوط به طراحی وب سایت است.
- ۷۳ درصد از شرکت ها روی طراحی سرمایه گذاری می کنند تا برند خود را از رقبا جدا کنند.
- ۶۴ درصد از بازدیدکنندگان وب در صفحه اصلی شرکت انتظار دارند اطلاعات تماس شرکت را ببینند .
چه چیزی یک وب سایت شرکتی عالی را می سازد؟
اکنون که می دانید یک وب سایت شرکتی چیست و مخاطبان مورد نظر آن چه کسانی هستند، احتمالاً از خود می پرسید که چه چیزی یک وب سایت شرکتی خوب را می سازد. چندین عنصر و ویژگی وجود دارد که یک وب سایت شرکتی باید داشته باشد.
دارای تجربه کاربری تمیز و حرفه ای است
مهمانان وب سایت شما در عرض چند ثانیه پس از ورود به وب سایت شما، درباره کسب و کار شما قضاوت خواهند کرد. بنابراین، باید مطمئن شوید که آنها می توانند فوراً چیزی را که می بینند دوست داشته باشند.
باید ظاهری تمیز با مسیرهای ناوبری واضح داشته باشد تا بازدیدکنندگان شما بتوانند با چند کلیک اطلاعاتی را که می خواهند ببینند را پیدا کنند.
می توانید از یک طرح گرافیکی مدرن یا سبک کلاسیک استفاده کنید، اما مطمئن شوید که تمیز و بدون درهم و برهم به نظر می رسد.
دارای محتوای خوب نوشته شده است
محتوای وب سایت شما به اندازه طراحی آن مهم است. نوشته شما باید صدای شرکت شما باشد و به مخاطبان خود بگویید که می خواهید شما را چگونه درک کنند.
بهترین کار این است که به صورت حرفه ای و در عین حال مکالمه و جذاب بنویسید. از طریق محتوای شما، مخاطب باید بتواند “شخصیت” شرکت شما را تعیین کند.
اگر نوشته خود را خیلی غیر رسمی بنویسید، ممکن است بینندگان شما را جدی نگیرند. با این حال، اگر آن را بیش از حد رسمی بنویسید، در این صورت خطر از دست دادن علاقه آنها، سفت یا ترسناک شدن را خواهید داشت.
در اینجا برخی از انواع صفحات محتوایی که معمولاً در یک وب سایت شرکتی پیدا می کنید آورده شده است:
- درباره ما
- برندها / شرکت های وابسته
- اطلاعات خدمات
- نمونه کارها
- آلبوم عکس
- مطالعات موردی
- صفحات اطلاعاتی
- فیلم ها
- سوالات متداول
- اخبار
- رویدادهای آینده
- نظرات مشتریان
به جای فروش، آموزش می دهد
دلیل اصلی اینکه وب سایت های شرکتی دارای صفحاتی مانند «درباره ما»، «پورتفولیو»، «مطالعات موردی» و «اخبار و رویدادها» هستند این است که هدف اصلی وب سایت آموزش است.
این در تضاد با وب سایت های تبلیغاتی است که هدفشان فروش محصولات یا جذب مشتری است.
مهمانان در وب سایت شما هستند زیرا به دنبال اطلاعات هستند، نه برای خرید چیزی. آنها می خواهند درباره شرکت شما اطلاعات بیشتری کسب کنند و شاید ببینند که آیا شرکتی است که می خواهند در آن سرمایه گذاری کنند یا در آن کار کنند.
موارد دیگری که می تواند به شما کمک کند وب سایت شرکتی خود را حتی بیشتر آموزنده کنید عبارتند از:
- ویدیوها
- پادکست ها
- پست های وبلاگ
- خبرنامه های بازاریابی ایمیلی (که باید آموزنده تر از فروش باشد)
تمام اطلاعات مربوط به شرکت را دارد
اگر شرکت شما دفاتر و فروشگاههای مختلفی در مکانهای مختلف دارد، باید اطلاعات مربوط به همه آنها را به غیر از آدرس فیزیکی آنها درج کنید.
داشتن صفحاتی با عکس امکانات، شماره تماس آنها، آدرس ایمیل بخش های مختلف و حتی نقشه بسیار عالی است تا مردم بدانند دقیقا چگونه به آن شعبه ها دسترسی پیدا کنند.
این به ویژه در صورتی مفید است که شما یک شرکت خدمات تکمیلی هستید.
باید به گزارش های عملکرد مالی دسترسی داشته باشد
اگر شرکت شما برای سرمایه گذاری باز است، باید به راحتی به افراد اجازه دهید با ارائه تمام اطلاعات مالی مرتبط، احتمالات را کشف کنند.
علاوه بر این، باید اطمینان حاصل کنید که گزارشهای عملکرد مالی در دسترس کسانی است که باید سرمایهگذاریهای خود را بررسی کنند.
برخی از بهترین کارمندان شرکت را در خود دارد
شما ممکن است یک شرکت باشید، اما نمی خواهید مردم فکر کنند که شما یک ماشین پولساز بی چهره هستید.
یک وبسایت شرکتی نشان میدهد چه کسانی پشت شرکت هستند – افرادی که همه آن را راهاندازی کردند و به طور مداوم در کسبوکار تغییر ایجاد میکنند.
این باعث می شود که شرکت شما به عنوان یک انسان بیشتر در مورد کسب و کار شما و آنچه نشان می دهد آشنا شود. علاوه بر این، این به کارکنان شما احساس تعلق به شرکت می دهد که همیشه برای روحیه آنها خوب است.
باید صفحه مشاغل و کارآموزی داشته باشد
جدا از داشتن یک صفحه تیمی برای برجسته کردن کارمندان موجود، باید صفحه ای نیز برای جذب استعدادهای جدید داشته باشید. این یک استراتژی هک رشد متوسط است.
این ایده خوبی است که تیم منابع انسانی تعیین کنند که چگونه میخواهند برخی فیلترها را در اینجا پیادهسازی کنند تا روند بررسی آسانتر شود.
سپس، توسعه دهندگان ایده های طراحی خود را در آن ساختار ترکیب می کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند به یک آزمون استعداد آنلاین که یک استعداد بالقوه باید آن را تکمیل کند و برای ادامه آن قبول شود، پیوند دهند.
به این ترتیب، تنها کسانی که در شرکت شما واجد شرایط هستند می توانند درخواست خود را ادامه دهند.
باید فهرستی از دارایی های معنوی و علائم تجاری شرکت داشته باشد
همچنین باید تمام علائم تجاری (طراحی لوگو ، برچسبها و سایر عناصر برندسازی) و دارایی های معنوی را که مالک یا مرتبط با شرکت شما هستند را فهرست کنید.
راهنمای گام به گام طراحی سایت شرکتی
آیا آماده ایجاد یا طراحی مجدد وب سایت شرکتی خود هستید . در اینجا یک راهنمای گام به گام آوردیم که می تواند به شما کمک کند:
مرحله شماره ۱: اهداف واضحی را تعیین کنید
قبل از اینکه تمام مراحل دیگر را پیش ببرید، باید آنچه را که می خواهید با وب سایت شرکتی خود به دست آورید مشخص کنید. این به شما چارچوبی را برای هدایت تمام اقدامات بعدی ارائه می دهد.
به جای اینکه چیزی انتزاعی داشته باشید، باید سعی کنید اهداف مشخص و قابل اندازه گیری ایجاد کنید. به این ترتیب، شما یک ساختار مستحکم برای راهنمایی خواهید داشت.
مرحله ۲: از وب سایت های شرکتی دیگر الهام بگیرید
نگاه کنید، شما هرگز نباید طراحی وب سایت دیگری را کپی کنید، به خصوص اگر از همان صنعت باشد. الهام گرفتن از وب سایت های شرکتی دیگر اشکالی ندارد.
چیزهای زیادی برای جستجو وجود دارد، مانند پالت های رنگی که استفاده می کنند، فونت ها و طرح بندی.
شما می توانید تحقیقات خود را برای این کار انجام دهید و برخی از مواردی را که در ادامه این مقاله به لیست راه یافتند، بررسی کنید.
حرکت دیگر این است که از آژانس طراحی سایتی که مد نظر شماست بخواهید نمونه کارهای خود را که به نظر آنها سطح بالایی هستند در اختیار شما قرار دهد.
مرحله ۳: بهترین آژانس طراحی وب را که می توانید پیدا کنید انتخاب کنید
در این مرحله، شما باید لیستی از شرکت های طراحی وب که به طور جدی در نظر دارید، داشته باشید. شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما توسط یک مدیر قابل اعتماد و یک تیم آموزش دیده با سابقه اثبات شده و نمونه کار برجسته اداره می شود.
همچنین باید اطمینان حاصل کنید که در کار با آنها احساس راحتی می کنید.
بسته به پیچیدگی وب سایت خود، باید ماه ها به طور منظم با آنها در ارتباط باشید.
شما می خواهید با افرادی کار کنید که می شناسید و به نظرات شما گوش می دهند اما به اندازه کافی مطمئن هستند که پیشنهادات بهتری را ارائه می دهند. بالاخره آنها طراح هستند.
در روند انتخاب خود عجله نکنید. تکالیف خود را انجام دهید و تا آنجا که می توانید در مورد “نامزدها (candidates)” یاد بگیرید. وبسایت شما بسیار ضروری است که نمیتوانید آن را به هر کسی واگذار کنید.
مرحله چهارم: مخاطب هدف خود را تعیین کنید
همانطور که قبلاً بحث شد، یک وب سایت شرکتی با یک وب سایت تبلیغاتی متفاوت است، به این معنی که باید مخاطبان متفاوتی را هدف قرار دهد.
باید برای چندین نوع مهمان جذاب باشد. به یاد داشته باشید که شما فقط برای مشتریان بالقوه یک وب سایت ایجاد نمی کنید، بلکه برای سهامداران، سرمایه گذاران، کارمندان بالقوه و رقبا ایجاد می کنید.
به همین دلیل است که هنگام طراحی وب سایت و تولید محتوا باید مخاطبان هدف خود را به دقت در نظر بگیرید. به عنوان مثال، به جای داشتن صفحات محصول، میتوانید یک صفحه را برای گزارشهای مالی کامل و صفحهای که میتواند به عنوان منبع کارکنان باشد، اختصاص دهید.
مرحله پنجم: نحوه سازماندهی صفحات را مشخص کنید
از آنجایی که وب سایت شما به بخش های مختلف مخاطبان شما پاسخ می دهد، باید اطلاعات مورد نیاز آنها را تا حد امکان بدون مشکل پیدا کنید.
سعی کنید محتوای وب سایت خود را به تصویر بکشید و فکر کنید مشتریان چگونه می خواهند به آنها دسترسی پیدا کنند. سپس به این فکر کنید که چه چیزی را در دسته بندی های منو و زیر مجموعه ها قرار دهید.
از خود بپرسید، “اگر من جای بازدیدکننده بودم، آیا می ماندم تا آنچه را که نیاز دارم پیدا کنم؟” این باید به حفظ شما در مسیر درست کمک کند.
مرحله ششم: سبکی سازگار بیایید
اگر دقیقاً از مراحل اولیه ایجاد وب سایت خود، سبک و عناصر طراحی که در سرتاسر وب سایت قرار می دهید را تعیین کنید، به شما کمک می کند.
به یاد داشته باشید که این عناصر طراحی نقش مهمی در کمک به شما در حفظ ظاهر کل سایت خود دارند. این همچنین در برندسازی شما نقش دارد و باعث می شود که تجارت فوراً قابل تشخیص باشد.
این عناصر شامل لوگوی شما، سبکها و اندازههای فونت، رنگهای صفحه و موارد دیگر است.
مرحله هفتم: نکات برجسته صفحه را در نظر بگیرید
اگر بخشهای اساسی در صفحه دارید که میخواهید بازدیدکنندگان به آن توجه کنند، باید برجسته کردن صفحه را در نظر بگیرید. این به این معنی است که محتوای خود را به صفحات جداگانه تقسیم کنید تا مخاطبان شما زمان کافی برای تمرکز روی اطلاعاتی که می خواهید آنها را به طور کامل جذب کنند، داشته باشند.
به جای اینکه همه محتوا را در یک صفحه قرار دهید، به آنها اجازه دهید به طور قابل توجهی روی چندین صفحه تأثیر بگذارند.
مرحله هشتم: مطمئن شوید که صفحات شما واکنش گرا هستند
یکی از موارد ضروری در طراحی وب در چند سال گذشته، واکنش گرایی وب سایت در تمامی دستگاه ها است.
دیگر نمیتوانید از وبسایتی که در تلفن هوشمند یا تبلت به خوبی کار نمیکند، خلاص شوید، بهخصوص اکنون که اکثر مردم از چندین دستگاه اغلب به طور همزمان استفاده میکنند.
مرحله نهم: دسترسی به وب سایت خود را بررسی کنید
شما یک وب سایت شرکتی می خواهید که بخش وسیع تری از بازدیدکنندگان وب بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.
باید آماده ارائه اطلاعات برای هر کسی که به دنبال آن است، باشید. به عنوان مثال، اگر ویدیوهایی در صفحات خود تعبیه کردهاید، مطمئن شوید که گزینهای برای شرح بسته وجود دارد تا حتی آنهایی که شنوا هستند نیز بتوانند محتوای شما را مصرف کنند.
این یکی از آن شیوههای طراحی وب است که میتواند به شما کمک کند تا شهرت خود را به عنوان شرکتی که از جوامعی که معمولاً از آنها حمایت نمیشود، حفظ کنید.
مرحله ۱۰: طرح نهایی را بررسی کنید
قبل از راه اندازی وب سایت خود، فراموش نکنید که یک بررسی نهایی را انجام دهید تا ببینید آیا همه چیز درست است یا خیر. همه صفحات و همه عناصر را دوبار بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه کار میکنند، از DNS گرفته تا همه دکمههای پیمایش، عکسها و ویدیوها، سرعت بارگیری و موارد دیگر.
۵ وب سایت شرکتی برای الهام بخشیدن به شما
شرکت روبی
وب سایت شرکتی شرکت روبی دارای تایپوگرافی زیبا و تصاویر حرفه ای است. عناصر بصری آنقدر با سلیقه به کار می روند که هرگز درهم به نظر نمی رسند.
تمام اطلاعاتی که باید در مورد شرکت بدانید در منوی ناوبری است. استفاده از آن بسیار آسان است.
Adam Church
وب سایت شرکتی این شرکت که خدمات مدیریت املاک را ارائه می دهد، نمونه کاملی از یک سایت بدون درهم و برهمی است که می داند چگونه از رنگ و عناصر بصری مناسب برای برجسته کردن عناصر مهم تر استفاده کند.
این وبسایت دارای صفحهای برای همه بهروزرسانیهای ضروری و توضیحات کاملی از خدمات آنها است که به دلیل ناوبری کشویی ساده آنها به راحتی میتوانید پیدا کنید.
Arte-Charpentier
لوازم جانبی برای این شرکت معماری که یک وب سایت چشم نواز است که واقعاً در نوع خود بی نظیر است.
صفحه اصلی آن یکی از جالب ترین مواردی است که تاکنون با آن روبرو شده اید. آنچه خوب است این است که “نقشه” آن به عنوان پیوندهای پروژه های مرتبط کار می کند.
سونی
به غیر از sony.com، که در آن همه آخرین محصولات این شرکت را مشاهده خواهید کرد، آنها همچنین sony.net، وب سایت شرکتی خود را دارند.
اینجا جایی است که اطلاعاتی در مورد تاریخچه شرکت، ارزش های برند و افرادی که پشت موفقیت آن هستند، خواهید یافت.
حتی دارای صفحاتی است که به اطلاعات سرمایه گذار، مارک ها و مکان اختصاص داده شده است.
Retal
یک وب سایت شرکتی که منعکس کننده شرکتی است که چندین شعبه بین المللی را مدیریت می کند، چیزی است که هنگام بازدید از سایت Retal پیدا خواهید کرد.
یک نقشه جهان در صفحه آن با پین هایی برای کلیک کردن برای نشان دادن اطلاعات مربوط به آن شعبه Retal دیده می شود.
از آدرس گرفته تا شماره تماس و حتی یک عکس از امکانات سایت، Retal تضمین می کند که هر مهمان اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت خواهد کرد.
اگر دنبال یک سایت فروشگاهی هم هستید می توانید سایت سیسمونی نیک با قالب دیجی کالا رو بررسی کنید و در طراحی های خود از این سایت ایده بگیرید.
نتیجه
در نهایت، طراحی وب سایت شرکتی شما باید بر روی ارائه دسترسی راحت به تمام اطلاعاتی که شرکا، سرمایه گذاران و رقبای احتمالی به دنبال آن هستند تمرکز کند.
در پایان امیدوارم از این آموزش هم استفاده لازم رو برده باشید. لطفا ایده های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید!
مقالات پیشنهادی ما
# چگونه یک وب سایت شرکتی طراحی کنیم # چگونه یک وب سایت شرکتی طراحی کنیم # چگونه یک وب سایت شرکتی طراحی کنیم # چگونه یک وب سایت شرکتی طراحی کنیم
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.