11 نکته برتر برای طراحی وب سایت ecommerce (تجارت الکترونیک)

11 نکته برتر برای طراحی وب سایت ecommerce (تجارت الکترونیک)
این روزها، ما تقریباً همه چیز را آنلاین انجام می دهیم و این شامل خرید هم می شود. به همین دلیل زمان خوبی برای تجارت الکترونیک است.

امروزه، اگر چیزی می فروشید، چه کفش های کتانی، لوازم آرایشی، یا چیزی در این بین، باید سوار قطار وب سایت تجارت الکترونیک شوید. یک سایت تجارت الکترونیک به شما این شانس را می دهد که برند خود را بسازید، با مشتریان بیشتری ارتباط برقرار کنید و محصولات بیشتری بفروشید، اما فقط در صورتی که طراحی وب سایت مناسبی داشته باشید.
طراحی وب در هنگام ایجاد یک وب سایت تجارت الکترونیک بسیار مهم است. طراحی وب تجارت الکترونیک خوب به معنای استفاده از رنگها، فونتها، تصاویر، کلمات و گرافیک مناسب برای متقاعد کردن بازدیدکنندگان برای خرید است. طراحی وب سایت تجارت الکترونیک شما باید مشتریان بالقوه را جذب کند، تجربه کاربری عالی ارائه دهد و فروشگاه شما را در بهترین شکل ممکن ارائه دهد.
بنابراین، نه تنها سایت شما باید خوب به نظر برسد و حس برند داشته باشد، بلکه باید بازدیدکنندگان وب سایت شما را نیز به سمت اقدام سوق دهد و می دانید… محصولات شما را بخرند. اما دقیقاً چگونه این کار را انجام دهید؟ چگونه سایت تجارت الکترونیکی را طراحی کنید که محصولاتی از قفسههای مجازی شما خارج شوند؟
در اینجا 11 نکته برتر طراحی وب سایت تجارت الکترونیک وجود دارد که به شما کمک می کند تا فروشگاه خود را به سطح بعدی ببرید:
1. ساده نگه دارید

یکی از قوانین مهمی که باید در طول فرآیند طراحی تجارت الکترونیک به خاطر بسپارید، “KISS” است – ساده و کودکانه نگه دارید!
وقتی صحبت از طراحی یک وب سایت تجارت الکترونیک می شود، ساده همیشه بهتر است. هرچه عناصر بیشتری در صفحه داشته باشید (رنگها! تبلیغات بنری! همه پاپآپها!)، وب سایت شما از هدف خود دور می شود.
شما به تعداد زیادی زنگ و سوت در وب سایت تجارت الکترونیک خود نیاز ندارید، تنها کاری که انجام می دهند این است که به عنوان حواس پرتی عمل کنند. طراحی خود را شفاف، تمیز و ساده نگه دارید و تمرکز خود را بر فروش بگذارید.
2. برندسازی را در اولویت قرار دهید


وقتی نوبت به خرید آنلاین میرسد، مردم میخواهند از برندهای معتبر خرید کنند، نه از سایتهای تجارت الکترونیک بیچهره که به نظر میرسد در تلاش برای سرقت اطلاعات کارت اعتباری شما هستند.
اگر میخواهید اعتمادی را ایجاد کنید به عزم جدی برای فروش جدی در تجارت الکترونیک خود نیاز دارید، باید فکری جدی برای برندسازی خود داشته باشید. نام تجاری شما مانند DNA تجارت الکترونیک شماست. اینکه شما به عنوان یک شرکت چه کسی هستید، هدف شما چیست، و چگونه با رقبای خود متفاوت هستید، این نکته نقش مهمی در ایجاد ارتباط با مخاطبان شما و افزایش فروش دارد.
اگر میخواهید بیشترین بهره را از طراحی تجارت الکترونیک خود ببرید، زمانی را برای تعریف برند خود اختصاص دهید و سپس آن نام تجاری را به طراحی خود وارد کنید. اگر مطمئن نیستید که به عنوان یک برند چه کسی هستید، اشکالی ندارد! شما فقط لازم است قبل از شروع به طراحی، کمی جستجوی روحی کسب و کار انجام دهید. از خود سوالاتی بپرسید مانند:
- اگر برند من یک شخص بود، چه کسی بود؟
- اگر بخواهم نام تجاری خود را در سه کلمه توصیف کنم، آنها چه خواهند بود؟
- چه چیزی برند من را از سایر فروشگاه های تجارت الکترونیکی متفاوت می کند؟
- ما چه کاری را بهتر از هر کس دیگری در بازار انجام می دهیم؟
هنگامی که بدانید چه کسی هستید، می توانید آن را در برندسازی سایت تجارت الکترونیک خود کار کنید. و آن برندینگ به ایجاد اعتماد با مخاطبان شما کمک می کند و در این فرآیند فروش جدی را به همراه خواهد داشت.
3. مانند یک بازدید کننده وب سایت فکر کنید


اگر می خواهید طراحی وب سایت تجارت الکترونیک شما با مخاطبان شما ارتباط برقرار کند، باید مانند مخاطبان خود فکر کنید. در نهایت، فقط چند چیز وجود دارد که مشتریان بالقوه شما در یک تجربه تجارت الکترونیک می خواهند – سایتی که به راحتی قابل پیمایش است، به خوبی طراحی شده است و فرآیند خرید را آسان، ساده و بدون دردسر می کند.
و اگر می خواهید فروشگاه تجارت الکترونیک شما موفق شود، بهتر است این موارد را به آنها بدهید.
در طول فرآیند طراحی، خود را به جای بازدیدکنندگان قرار دهید. چه نوع طرح بندی قرار است برای آنها راحت تر حرکت کند؟ چگونه می توانید محصولات خود را به گونه ای سازماندهی کنید که برای کاربر نهایی منطقی باشد؟ چگونه می توانید فرآیند پرداخت را ساده کنید؟
هنگامی که شما مانند مشتری خود فکر می کنید، می توانید آنچه را که آنها از فروشگاه تجارت الکترونیک خود می خواهند پیش بینی کنید و سپس سایت خود را به منظور برآورده کردن این نیازها طراحی کنید.
4. از رنگ به نفع خود استفاده کنید


انتخاب رنگها برای سایت تجارت الکترونیک شما چیزی بیش از گفتن «خب، قرمز رنگ مورد علاقه من است، بنابراین… بیایید همه چیز را قرمز کنیم!» رنگ ابزار بسیار قدرتمندی است – و اگر روانشناسی رنگ را درک کنید، میتوانید از آن به نفع خود استفاده کنید (و در این فرآیند فروش جدی داشته باشید).
رنگهای مختلف میتوانند احساسات، عواطف و اقدامات متفاوتی را در افراد القا کنند، بنابراین، اگر میخواهید سایت تجارت الکترونیک شما به یک سایت محبوب تبدیل شود، باید از این الهامات رنگی به نفع خود استفاده کنید.
بنابراین، برای مثال، اگر میخواهید مردم خرید کنند، دکمه خرید را با رنگ روشنی مانند قرمز برجسته کنید. با توجه به روانشناسی رنگ، قرمز الهام بخش احساسات هیجان و اشتیاق است، که عوامل محرک پشت سر هم خرج کردن است، و مطالعات نشان می دهد که قرمز کردن دکمه می تواند تبدیل ها را تا 34 درصد افزایش دهد.
یا اگر می خواهید اعتبار خود را افزایش دهید، رنگ آبی را در طراحی وب خود بگنجانید. آبی نه تنها یک رنگ محبوب جهانی است، بلکه نشان داده شده است که احساس اعتماد را افزایش می دهد و آن را در دنیای تجارت مورد استفاده قرار می دهد (دلیلی وجود دارد که رنگ آبی در بیش از نیمی از لوگوها ظاهر می شود ).
نکته این است که رنگ یکی از قدرتمندترین ابزارها در جعبه ابزار طراحی شما است، و اگر بدانید چگونه از آن استفاده کنید، میتواند تاثیر زیادی بر طراحی تجارت الکترونیک شما داشته باشد.
5. از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید

در دنیای طراحی وب، این دانش عمومی است که تصاویر باعث افزایش تبدیل می شوند (به عنوان مثال، یک مطالعه موردی اخیر نشان داد که گنجاندن تصاویر مرتبط بیشتر در طراحی وب سایت باعث افزایش بیش از 40٪ تبدیل می شود). و این در مورد تجارت الکترونیک حتی بیشتر صادق است.
هیچ کس قرار نیست یک محصول را بخرد. اگر می خواهید مردم محصولات شما را بخرند، باید از طریق تصاویر محصول با کیفیت بالا به آنها نشان دهید که چه چیزی می خرند.
گرفتن تصاویر حرفه ای از همه محصولات شما (و داشتن تصاویری از محصول شما از زوایای مختلف) کمک زیادی به ایجاد اعتماد در مشتریان شما می کند. اگر آنها مطمئن باشند که میدانند چه چیزی میخرند، به احتمال زیاد خرید میکنند. اما اگر هیچ تصویری از محصولی که میخواهند بخرند وجود نداشته باشد (یا فقط یک تصویر با کیفیت پایین)، آنها برای خرید تردید بیشتری پیدا میکنند و در نتیجه تبدیلهای شما کاهش مییابد.
به خودتان لطف کنید و تصاویر باکیفیت زیادی از هر چیزی که در سایت تجارت الکترونیک خود می فروشید داشته باشید. تبدیل های شما از شما تشکر خواهد کرد.
6. محتوای خود را قابل اسکن کنید


شما می توانید روزها را صرف ایجاد توضیحات طولانی برای محصولات در سایت تجارت الکترونیک خود کنید، اما ما خبری برای شما داریم، هیچکس آن را نمی خواند.
تحقیقات نشان می دهد که اکثر بازدیدکنندگان وب سایت تنها حدود 20 درصد از متن را در هر صفحه وب می خوانند. به جای خواندن کلمه به کلمه محتوا، آنها به سادگی متن را به دنبال اطلاعات کلیدی اسکن می کنند، بنابراین، اگر می خواهید نقطه نظر خود را منتقل کنید (و در این فرآیند فروش را افزایش دهید)، باید محتوای خود را قابل اسکن کنید.
محتوای خود را تقسیم کنید، خواه این توضیحات محصول، پست های وبلاگ یا یک صفحه “درباره ما” باشد، در قالبی با قابلیت اسکن آسان. جملات و پاراگراف ها را کوتاه نگه دارید، از پررنگ برای جلب توجه به اطلاعات کلیدی استفاده کنید و از لیست های گلوله ای برای شکستن بلوک های بزرگ متون استفاده کنید.
هرچه اسکن محتوای شما آسانتر باشد، مخاطبان شما پیامهای کلیدی شما را جذب میکنند و احتمال بیشتری برای فروش خواهید داشت.
7. حرفه ای جلوه دهید


اساس یک سایت تجارت الکترونیک این است که شما از بازدیدکنندگان وب سایت خود می خواهید چیزی از شما خریداری کنند. و در نتیجه، از آنها میخواهید که اطلاعات حساس مانند اطلاعات کارت اعتباری خود را تحویل دهند. کاری که اگر وب سایت شما ظاهری حیرت انگیز نداشته باشد، از انجام آن احساس راحتی نخواهند کرد.
اگر میخواهید با مشتریان خود اعتماد ایجاد کنید، سرمایهگذاری در یک وبسایت حرفهای ضروری است و اگر میخواهید فروشگاه تجارت الکترونیک شما موفق باشد، ایجاد این اعتماد ضروری است.
منظور ما از حرفه ای چیست؟ وب سایت شما نباید دارای غلط املایی باشد. فونت، پالت رنگ و طراحی پاورقی شما باید از صفحه ای به صفحه دیگر سازگار باشد. همه پیوندها و دکمه های محصول شما باید کار کنند. عکسهای شما نباید طوری به نظر برسند که آنها را روی یک iPhone 5 قدیمی گرفتهاید و طراحی کلی سایت شما نباید به نظر برسد که آن را از Geocities در حدود سال 1997 کشیدهاید.
نکته این است که اگر میخواهید مشتریانتان شما را جدی بگیرند، باید به آنها نشان دهید که خودتان را جدی میگیرید، و تنها راه برای انجام این کار طراحی وب حرفهای است.
8. از اثبات اجتماعی استفاده کنید


راه دیگر برای ایجاد آن اعتماد بسیار مهم؟ اثبات اجتماعی
هنگامی که در حال طراحی سایت تجارت الکترونیک خود هستید، به دنبال راه هایی باشید تا به مشتریان بالقوه خود بازخورد مثبتی را که از مشتریان فعلی خود دریافت کرده اید نشان دهید. یک بخش رتبه بندی اضافه کنید که در آن افراد بتوانند محصولات شما را رتبه بندی کنند (و سپس تا جایی که می توانید نظرات 5 ستاره را دریافت کنید). یک بخش توصیفات اضافه کنید که در آن عکسهای مشتری را با یک یا دو نقل قول در مورد تجربه فوقالعادهای که آنها از کار با شما داشتهاند، نشان میدهید. از مشتریان بخواهید که محصولات شما را بررسی کنند و چه چیزی را آنها دوست دارند و سپس آنها را به وبلاگ شما اضافه کنند.
هرچه بازدیدکنندگان وب سایت شما بیشتر ببینند که افراد دیگر تجربه مثبتی از خرید در سایت شما داشته اند (چه از طریق بررسی یا توصیفات) قابل اعتمادتر ظاهر می شوید و در نتیجه تبدیل شما بیشتر می شود.
9. دسته ها را آسان کنید


اگر بازدیدکنندگان وب سایت شما قبل از اینکه محصول مورد نظر خود را بیابند، مجبور به کلیک بر روی ده منوی مختلف شوند، سریعاً آن را ترک و مستقیماً به سایت رقیب مراجعه می کنند.
دسته بندی محصولات و صفحات محصول خود را برای پیمایش آسان کنید. جستجوی محصولات و فیلتر کردن محصولات بر اساس مواردی مانند رنگ، اندازه یا نوع محصول را برای مشتریان خود آسان کنید. هرچه پیمایش دستهها و صفحات خود را آسانتر کنید، مشتریان شما راحتتر میتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند و خرید را برای آنها آسانتر خواهد کرد.
10. تسویه حساب را آسان کنید


به یاد داشته باشید که چگونه گفتیم هیچ چیز فروش را سریعتر از صفحات بی نظم محصول نمی کشد؟ خوب، یک تسویه حساب بیحساب قطعاً دومین مرحله است.
اگر فرآیند پرداخت شما برای شما دردسرساز باشد، مشتریان خود را از دست خواهید داد. اگر می خواهید مردم از شما خرید کنند، باید فرآیند خرید را تا حد امکان ساده، ساده و بدون دردسر انجام دهید.
طراحی صفحه پرداخت خود را تمیز، ساده و آسان برای پیمایش کنید. به مشتریان خود این امکان را بدهید که در سایت شما ثبت نام کنند یا به عنوان مهمان چک کنند. همه چیز را در مورد فرآیند کاملاً واضح بیان کنید: برای پردازش خرید به چه اطلاعاتی نیاز دارید (و کجا باید آن را وارد کنند)، گزینه های مختلف حمل و نقل موجود (و چقدر هزینه دارند) و در صورت بروز مشکل در آنها چه باید کرد. سفارش دهید یا نیاز به بازگشت دارند. پس از تکمیل خرید، مشتریان خود را به یک صفحه تأیید هدایت کنید تا بدانند همه چیز انجام شده است.
به طور خلاصه، اگر می خواهید مردم از شما خرید کنند، فرآیند پرداخت را تا حد امکان آسان کنید.
11. آن را پاسخگو کنید


اگر میخواهید مشتریانی را که میخواهند از طریق تلفن یا تبلت خود خرید کنند جذب کنید، باید مطمئن شوید که طراحی وبسایت شما کاملاً واکنشگرا است. در غیر این صورت ممکن است آن بازدیدکنندگان ارزشمند موبایل را متقاعد نکنید که سایت شما جایی است که آنها می خواهند خرید کنند.
نتیجه گیری
طراحی یک وب سایت تجارت الکترونیک می تواند دشوار باشد، اما اکنون که نکات برتر طراحی وب را برای تجارت الکترونیک می دانید، همه چیز لازم را برای طراحی سایتی دارید که نه تنها شگفت انگیز به نظر می رسد، بلکه تبدیل به برند می شود.
پس برای چی منتظری؟ از این نکات استفاده کن تا فروشگاه آنلاین خودت رو به گونه ای که شایسته اون هستش بازسازی کنی.
مقالات پیشنهادی ما
بهترین راه برای یادگیری رایگان وردپرس در سال 2022
طراحی یک فروشگاه آنلاین گل و گیاه
چگونه یک وب سایت شرکتی طراحی کنیم
آموزش وردپرس بدون کد نویسی بر روی پروژه های واقعی (طراحی سایت)
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.