چگونه درآمد یوتیوب را فعال کنیم
چگونه درآمد یوتیوب را فعال کنیم
6 راه کسب درآمد از یوتیوب
پس از پر کردن حساب کاربری خود روند مداوم بهینه سازی کانال و محتوای شما قطعه نهایی این پازل است.
به محض آمادگی برای اولین بارگذاری ویدیو نکاتی را که در ترافیک جدید باید مد نظر داشته باشیم خواهیم دید.
در این یادداشت شش نکته که به شما جهت بهبود کسب درآمد در یوتیوب کمک می کند آمده است.
-
به روزرسانی محتوا
محبوبترین کانال های یوتیوب همواره محتواهای به روز دارند. اگر از ویدیو برای محتوا استفاده می کنید باید حتما تعداد بسیاری فیلم خوب تولید کنید.
تولید ویدیوهای جذاب افراد را جذب کانال شما می کند و گاهی هم مجاب به پرداخت هزینه برای عضویت می کند.
روش های فراوانی برای تولید محتوای ویدیویی هست؛ مثلا از محتواهای آموزشهای کوتاه، معرفی محصول،
تاریخچه ی شرکت، اینفوگرافیک، مصاحبه ها و دیگر موارد استفاده کنید. برای تولید ویدیوهای تأثیرگذار از تجهیزات مناسب استفاده کنید.
شاخص هایی نظیر وضوح تصویر، صدای باکیفیت، موسیقی پس زمینه،… در تولید محتوای ویدیویی اهمیت فراوانی دارد.
انتخاب موضوع مناسب و تولید منظم و پیوسته ی محتوا اهمیت فراوانی دارد.
بنابراین، در این بخش نیاز به تقویم محتوایی دارید که طول ویدیوها و زمان و توالی انتشار را در آن ثبت کنید.
برای مطالعه: عوامل موثر بر کسب درآمد از یوتیوب
2. ترغیب به اقدام (call to action)
هرگاه که در یوتیوب ویدیویی منتشر میکنید باید از راههای ترغیب کاربر برای اقدام به خوبی آگاه باشید.
روش های ترغیب کاربر شامل تماس برای کسب اطلاعات بیشتر، عضویت در کانال YouTube ، همرسانی ویدیو، اعلام نظر،… است.
بنابراین، راه های برقرار تماس را به درستی در جاهای مناسب تعبیه کنید.
چگونه کسب درامد یوتیوب را فعال کنیم
راهنمای گام به گام فراخوان عمل یا CTA
18 نمونه عملی
هر کاربر هنگام مشاهده محتوای ویدیوی آن را ارزیابی میکند و نظر میدهد.
بنابراین، همه ی بازخوردها باید در اسرع وقت و سر صبر پاسخ داده شود. پاسخ های مکانیکی و از پیش تعریف شده اثر منفی در کاربر دارد.
3. ارتقای کانال یوتیوب
هرچه کاربران بیشتری در یوتیوب داشته باشید به منزله ی درآمد بیشتر خواهد بود.
یعنی باید کانال YouTube خود را ارتقا دهید تا میزان کاربران را افزایش دهید. برای این کار می توانید از روش های زیر استفاده کنید:
- طراحی مناسب و جذاب صفحه ی اصلی کانال یوتیوب؛
- بهینه سازی کلیدواژه ها، عناوین، برچسب ها، توصیفات؛
- افزودن کلیدواژه به کانال YouTube ،
صفحه ی یوتیوب که بازدید کنندگان آن را مشاهده می کنند صفحه شماست. در صفحات شخصی (تجاری) خود از امکانات جذاب استفاده کنید. آن را با تصاویر و رنگها و اطلاعات و پیوندها بیارایید. برای تقویت برند خود از آرم، رنگ، شعارهای جذاب بهره بگیرید. وقتی کانال یویبوب خود را می سازید کاربران عضو کانال شما میشوند و نوتیفیکشن های شما را هنگامی که فیلمی را آپلود می کنید دریافت می کنند و این کار کاربران را ترغیب می کند که ویدیوهای شما بارهاو بارها دیده شود.
برای مطالعه: فعالسازی کسب درآمد از یوتیوب
چگونه درآمد یوتیوب را فعال کنیم
4. نوشتن کانتنت مناسب و لید تیتر در یوتیوب
استفاده از کلید واژه های مربوط در یک ویدئو،عنوان،برچسب و توصیف. مردم مانند سرچ در گوگل در یوتیوب سرچ میکنند
و از کلمات کلیدی و عبارات جستجو استفاده می کنند.
بنابراین، فیلم ها را نباید با عناوین خسته کننده توصیف کنید. هنگامی که فیلم ها را در YouTube بارگذاری می کنید
یک دسته بندی برای ویدیو انتخاب کنید و برچسب ها و کلمات کلیدی را انتخاب کنید.
استفاده از برجسب های پیشنهادی YouTube بسیار مناسب است
زیرا بیشتر بر اساس جستجوی مردم منظم شده است. همچنین برخی از برچسب ها را می توانید
به صورت دستی اضافه کنید. توضیحات ویدیویی باید کوتاه آموزند و چند منظوره باشد.
فیلم خود را در یک یا دو جمله توصیف کنید. در نهایت لینکی به وب سایت یا وبلاگ خود بدهید تا کسانی که می خواهند بیشتر بدانند به آنجا بروند.
آزمایش با عنوان و توصیفات متفاوت. مثل سایر سایت های شبکه ی اجتماعی انتخاب
کلیدواژه های متفاوت برای افزایش موفقیت یک استراتژی SEO متداول برای بازاریابی است.
این به مخاطبان کمک می کند تا محتوایی را که به آن علاقمند بیابند. یک تمرین سریع این خواهد بود
که یکی از ویدئوهای شرکت تان از آغاز ببیند و سپس یک لیست از واژه ها و عبارات بسازد
هنگامی که شما آن را می بینید. شما همچنین باید در ارتباط با کلید واژههایی که استفاده می کنید
واقع بین باشید. جیمز رابینسون مشاور بازاریابی در Iconic Genius می گوید: دنبال کلید واژه هایی
که برندهای بزرگ برایش رقابت می کنند نروید. “کلیدواژه های خودتان را دنبال کنید.”
مقاله آموزش کار با کیورد پلنر(keyword planner)
تحقیق کلمات کلیدی
5. فراهم کردن امکان گفتگو با مشتریان
ویژگی رسانه های جمعی اجتماعی بودن آنهاست. ارتباط با کاربران در دنیای کسب و کار آنلاین از نیازهای ضروری است.
این بدان معناست که وقتی کاربران در مورد فیلم های شما اظهار نظر می کنند باید با آنان تأملی دوستانه،
سازنده، صبورانه برقرار کنید. سیستم اظهار نظر یویتوب با نمایه های گوگل مرتبط شده است.
بنابراین باید بدانید که کانال شما در YouTube با مشخصات شرکت شما مثل عکس حرف های پروفایل شما معرفی شده است.
تعامل فقط با کاربران نیست. ارتباط با سایر فعالان و تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب امکان توسعه و همکاری و تولید محتواهای جذاب را فراهم می آورد.
راههای ارتباطی در یوتیوب
- کامنت
- لایک
- حق اشتراک
6. تبلیغات در یوتیوب
از آنجایی که کاربران منافع خدمات رایگان سایت ها رابه دست می آورند چند راه برای آگهی در یوتیوب وجود دارد.
از آنجایی که سایت ها بر اساس محتوای ویدئوها هستند. شرکت ها تشویق می شوند
تا با اضافه کردن لینک از بینندگان دعوت کنند تا ویدئوهای وب سایتشان را دنبال کنند.
چهار فیلم و گزینه شامل آگهی True View in stream وجود دارد که قبل،
در حین و بعد از دیگر ویدئوها اجرا می شود. بعد از 5 ثانیه کاربران می توانند از تبلیغات پرش کنند (صرف نظر کنند).
تنها برای آگهی هایی که یک بیننده در 30 ثانیه ی فیلم یا در ارتباط با ویدئو است شارژ خواهید شد.
همچنین تبلیغاتی وجود دارد که در زمانی ظاهر می شوند
که کاربر در حال جستجو یا مرور محتوایی در YouTube یا در وب است. این کلیپ ها به 30 ثانیه محدود نمی شوند
آنها میتوانند به کوتاهی یا بلندی که شما می خواهید باشند. شما هر زمان که شخصی روی آن آگهی کلیک میکند
تا کل ویدئو را ببیند شارژ خواهید شد. تبلیغات فراوانی هستند که 6 ثانیه یا کمتر هستند
و کاربر نمی تواند آن ها را ببندد. این آگهی ها همچنین می توانند قبل، در طول یا بعد از دیگر ویدئوها ظاهر شوند.
تبلیغات مخصوص موبایل روی دستگاه های موبایل نمایش در وب سایت شرکا و درون برنامه ها
اجرا می شود شما برای این تبلیغات براساس هزینه هر هزار برداشت شارژ می شوید.
برای مطالعه: کسب درآمد به روش یوتیوبرهای حرفه ای
چگونه درآمد یوتیوب را فعال کنیم
جمع بندی
یوتیوب شبکه اجتماعی با پتانسیل بسیار برای کسب و کار ها است.
کسب درآمد از یوتیوب در ایران کمی سخت به نظر می رسد اما با ترفندهایی می توان این کار را انجام داد.
قطعا درصدی از جمعیت میلیاردی که در YouTube وجود دارند می توانند بازار هدف شما باشند و باید
به طرز هوشمندانه ای این جمعیت را به خودتان جذب کنید. این کار تنها با انجام تبلیغات در یوتیوب امکان پذیر نیست،
اگر می خواهید رابطه ای طولانی مدت و عمیق با مشتریان تان ایجاد کنید باید خودتان تولید کننده محتوا باشید و برای مشتری ارزش ایجاد کنید.
جهت مشاهده مقالات و دوره های آموزشی بیشتر بر روی این لینک کلیک نمایید.
نویسنده: حانیه گل لاله کرمانی
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.