ایجاد یک spreadsheet در Excel
ایجاد یک spreadsheet در Excel
ما فرمول های خود را درون سلول هایی می نویسیم که به صورت کادرهای جداگانه در صفحه گسترده قرار دارند. مایکروسافت اکسل دارای شبکه ای غول پیکر از ردیف ها و ستون ها است که محل تقاطع ستون ها و ردیف ها سلول نامیده می شود.
سلول ها جایی هستند که ما می توانیم داده ها یا فرمول هایی را که با آن کار می کنیم را در آن تایپ کنیم.
هر سلول دارای یک نام است که ما می توانیم به آن رجوع کنیم، هنگامی که در مورد صفحه گسترده خود صحبت می کنیم.
ردیف ها کادرهایی افقی هستند که شماره گذاری و ستون ها از چپ به راست اجرا می شوند که با حروف نامگذاری شده اند.
وقتی ردیف ها و ستون ها یکدیگر را قطع می کنند، سلول ها را تشکیل می دهند.
- برای مثال محل تقاطع ردیف ۳ و ستون C، سلول C3 نامیده می شود.
در تصویر زیر، ما به صورت دستی نام سلول را در سلول تایپ کرده ایم تا به شما نشان دهیم که چگونه یک صفحه گسترده اکسل چگونه کار می کند.
کار با توابع و فرمول های مایکروسافت اکسل
فرمول ها و توابع همان چیزهایی هستند که ما برای کار با داده های تایپ شده از آن استفاده می کنیم.
توابع ساخته شده در اکسل مانند AVERAGE= است که برای به دست آوردن میانگین اعداد از آن ها استفاده می شود، در حالی که فرمول ها عملیات ساده ای مانند جمع دو تا سلول با همدیگر هستند.
در عمل، از این اصطلاحات به صورت بر عکس استفاده می شود.
در این آموزش، از اصطلاح فرمول برای هر دو این اصطلاحات استفاده می کنیم.
زیرا ما اغلب با ترکیبی از هر دو این ها در صفحه گسترده کار می کنیم.
برای نوشتن یک فرمول، ابتدا در یک سلول کلیک کرده و سپس بر روی کلید ” = ” در صفحه کلید خود کلیک کنید.
- برای مثال می خواهیم دو عدد را با هم جمع کنیم:
- ۴+۴ =
همانند تصویر زیر آن را در اکسل وارد کنید.
پس از وارد کردن، کلید Enter را در صفحه کلید خود فشار دهید، اکنون آنچه را که تایپ کرده اید اکسل ارزیابی می کند.
این بدان معنا است که فرمولی را که وارد کرده اید را محاسبه و نتیجه را نشان می دهد.
توجه داشته باشید که Formula Bar در بالا صفحه گسترده اکسل قرار دارد و فرمول جمع کردن دو عدد با همدیگر را نشان می دهد.
فرمول هنوز در صحنه وجود دارد حتی وقتی که نتیجه نشان داده می شود.
سلول دارای فرمول ” ۴+۴ =” است در حالی که صفحه گسترده نتیجه را چاپ می کند و نشان می دهد.
با استفاده از فرمول های دیگر مانند ضرب (*) و تقسیم (/) این تمرین را تکرار کنید تا به نحوه استفاده از این فرمول ها در مایکروسافت اکسل آشنا شوید.
نوشتن فرمول های اکسل با استفاده از نام سلول ها
برای کار با فرمول ها در مایکروسافت اکسل وجود دارد:
- از فرمول ها به صورت شکل درست از آن ها استفاده کنید همانند مثال بالا، فرمول را به صورت ” ۴+۴ =” وارد کنید.
- از نام سلول ها به جای فرمول ها استفاده کنید مانند ” A2+A3 = “.
بیاید نگاهی به مثال زیر داشته باشیم. در تصویر زیر، لیستی از فروش یک شرکت را برای ۳ ماه در سال 2020 آماده کرده ایم. اکنون قصد داریم مقدار فروش در این ۳ ماه را با هم جمع کنیم.
در این مورد، ما می خواهیم از روش دوم برای کار با فرمول ها استفاده کنیم.
ما می خواهیم مجموع سه سلول C2 ،B2 و D2 را با همدیگر بدست آوریم.
فرمول هایی را که با آن ها کار کردیم، تنها بخش بسیار کمی از فرمول های موجود در اکسل هستند.
برای یادگیری بیشتر می توانید از فرمول های دیگری نیز استفاده کنید، مانند:
- AVERAGE: بدست آوردن مقدار میانگین.
- COUNT: شمارش تعداد آیتم ها در مجموعه ای از داده ها.
- TODAY: چاپ کردن داده های روزانه در یک سلول.
- TRIM: حذف کردن فضاهای موجود در ابتدا و انتهای یک سلول.
نحوه کپی کردن و چسباندن فرمول ها در مایکروسافت اکسل
حالا که ما نحوه نوشتن و تایپ کردن یک فرمول را یاد گرفتیم، اجازه دهید با نحوه کپی کردن و چسباندن آن ها را نیز آشنا شویم و آن را یاد بگیریم تا در کمترین زمان ممکن فرمول های خود را به صفحات گسترده اکسل اضافه کنیم.
هنگامی که ما یک سلول را با فرمول آن کپی و سپس می چسبانیم، ما نمی توانیم مقدار را کپی کنیم بلکه باید خود فرمول را کپی کنیم.
- برای مثال مراحل زیر را در اکسل انجام دهید:
۱- سلول E2 را کپی کنید (می توانید برای کپی کردن از کلید میانبر Ctrl + C نیز استفاده کنید) که فرمول مجموع سلول های C2 ،B2 و D2 در آن قرار داشت.
۲- سپس تمام سلول های دیگر در ستون E را انتخاب کنید.
۳- خب حالا کلید Ctrl + V را فشار دهید تا همان فرمول در سلول های دیگر ستون E کپی شود.
در تصویر بالا شما می توانید مشاهده کنید که خود فرمول کپی شده است نه مقدار ۲۱۹۳۳ دلار.
فرمول کپی شده در سلول E2، مجموع سلول های C2 ،B2 و D2 بود. هنگامی که ما آن را در سلول E3 کپی می کنیم، اکسل به صورت خودکار سلول هایC3 ،B3 و D3 را با هم جمع خواهد کرد.
نحوه استفاده از فرمول تکمیل خودکار در مایکروسافت اکسل
استفاده از فرمول تکمیل خودکار یک راه سریع برای توسعه فرمول ها در مایکروسافت اکسل می باشد.
اگر همه سلول هایی که می خواهید فرمول خود را در آن ها کپی کنید، به هم متصل باشند، شما می توانید فرمول ها را در صفحه گسترده تکمیل خودکار کنید.
برای تکمیل خودکار در اکسل، مکان نما موس خود را بر روی سلول حرکت دهید تا علامت ” + ” در پایین سلول مشاهده کنید.
برای تکمیل خودکار فرمول دوبار بر روی آن کلیک کنید.
در هنگام استفاده از فرمول تکمیل خودکار باید به این نکته توجه داشته باشید.
فهرست مطالب آموزشی اکسل
- ویژگی ردیابی تغییرات Track Changesدر اکسل
- ویژگی فیلترهای Pivot Tables در اکسل
- مدیریت ادغام Separate سلول ها اکسل
- قالب بندی شرطی Conditional درماکروسافت آفیس
- داده ها را با ابزار Goal seek در اکسل تجزیه و تحلیل کنید.
- مدیریت پیشرفته Filters اطلاعات در اکسل
- ایجاد یک تابع با استفاده از دستور AutoSum
- کاربرد ساختار فرمولهای Mathematical مایکروسافت Excel
- مزایای استفاده از OneDrive در Excel
- روش رفع مشکل اعداد بزرگ در Excel
- کاربردهای اکسل و تابع Average Excel
- تعیین دقیق تعداد کاراکتر در سلول Excel
- تغییر عرض سلول در اکسل روی سلول (Cell)
- تنظیمات ذخیره اتوماتیک و بازیابی فایل اکسل
- نمایش ستون پنهان شده یا hide شده در اکسل
- انتقال اطلاعات شیت به شیت دیگر در اکسل
- ثابت کردن سطر و ستون در Excel و گزینه Find
- قالب بندی اعداد با Persentage در اکسل
- انتخاب سطرهای زوج و فرد در Excel
- جمع دو کلمه در اکسل و مشکل چسبیدن کلمات بهم چیست؟
- ترکیب جدول ها در Excel
- ایجاد یک spreadsheet در Excel
- نحوه استفاده از تابع شرطی IF و کاربرد آن در اکسل
- ایجاد لیست کشویی در Excel
- ساخت کاربرگهای حرفهای با قالببندی شرطی در اکسل
- نوار ابزار دسترسی سریع در اکسل چیست ؟
برای خرید ارزهای دیجیتال و دریافت تخفیف از صرافی معتبر بر روی این لینک کلیک نمایید.
جهت مشاهده دوره های آموزشی بر روی این لینک کلیک نمایید.
جدیدترین اخبار مجموعه فرازنتورک را در این صفحه اجتماعی دنبال کنید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.