عوامل موثر بر کسب درآمد از یوتیوب
عوامل موثر بر کسب درآمد از یوتیوب
بعد از این که موفق شدید تا به قدر کافی محتوای ویدیویی (یا صوتی) تولید کنید و تعداد سابسکرایبرهای خودتان را هم از مرز هزار نفر عبور دهید، جریان درآمدی شما از یوتیوب آغاز میشود.
مطمئنا تعداد دنبالکننده، همواره یکی از مهمترین عواملی است که ارزش یک کانال یوتیوب را مشخص میکند
چرا که اگر شما سابسکرایبرهای بیشتری داشته باشید، طبیعتا بازدید بیشتری هم دریافت خواهید کرد
و رقم دریافتی شما از یوتیوب، دقیقا به میزان بازدید ویدیوهای شما در وهلهی اول بستگی خواهد داشت.
اگر به خاطر داشته باشید، پیش از این توضیح داده شد که مهمترین منبع درآمد یوتیوب از طریق تبلیغات حاصل میشود.
بعد از این که توانستید وارد فاز درآمدزایی از یوتیوب شوید و کانال خود را مانیتایز کنید، پیش از آغاز نمایش هر ویدیو یک تبلیغ به نمایش درمیآید.
شما میتوانید در صورت تمایل، تبلیغات بیشتری را در زمانهای مختلف محتوای ویدیویی خود پخش کنید
اما باید توجه داشته باشید که افراط در این کار، ممکن است باعث کاهش تعداد دنبالکنندههای شما بشود؟
اما هر بازدید از ویدیوهای شما، چند دلار را به حسابتان واریز میکند؟
با صراحت کامل میگویم که هرگز نمیتوان یک رقم دقیق را در این رابطه اعلام کرد
چرا که چند عامل در درآمد دلاری شما از یوتیوب دخالت دارند که عبارتاند از:
- تعداد بازدید
- موضوع ویدیو
- کشورهای بازدیدکننده
- تعداد تبلیغات
- مقدار زمانی که تبلیغات توسط کاربران مشاهده میشود (در تبلیغات Skippable)
تعداد بازدید
ممکن است شنیده باشید که یوتیوب بابت هر هزار تا بازدید یا همان ویو، چیزی در حدود ۱ الی ۲ دلار را برای شما لحاظ میکند.
بر این اساس، اگر یکی از ویدیوهای شما ۱۰ هزار بازدید گرفته باشد، میتواند به صورت میانگین درآمدی در حدود ۱۵ دلار را برای شما حاصل کند.
اما آیا چنین چیزی حقیقت دارد؟
این اعداد ارقام کاملا حدودی هستند و هیچکسی نمیتواند درآمد ۱ الی ۲ دلار بر اساس هر هزار ویو را برای شما به صورت مستند به اثبات برساند.
ممکن است درآمد شما کمتر از اینها باشد
و شاید هم بتوانید با مهارت در تولید محتوای باکیفیت و کمی هم خوششانسی، درآمد خود را تا ۵ برابر این عدد، افزایش دهید.
برای این که بتوانید محاسبهی دقیقتری داشته باشید، لازم است تا دیگر عوامل را مورد بررسی قرار دهید.
موضوع ویدیو
موضوع ویدیو در کمال ناباوری میتواند روی درآمد شما از یوتیوب، موثر واقع شود؛
اما چگونه؟
برندهایی که تبلیغات خود را به گوگل ارائه میدهند،
میتوانند تعیین کنند که محتوای تبلیغیشان برای چه دسته از کاربرانی نمایش داده شود.
برای مثال:
فرض کنید یک شرکت ناشر بازیهای ویدیویی قصد دارد تا تبلیغ بازی جدیدش را در YouTube ارائه دهد.
این شرکت میتواند تعیین کند که تبلیغاتش فقط و فقط برای کاربران ۱۸ الی ۲۵ سال نمایش داده شود.
بنابراین اگر شما یک استریمر هستید یا قصد دارید کانالی با محوریت موضوعات سرگرمی و بازیها ایجاد کنید،
چنین تبلیغی میتواند درآمدی بیش از ۲ دلار را به ازای هر هزار بازدید، برای شما تضمین کند.
کشورهای بازدیدکننده
عامل بعدی، کشورهای بازدیدکننده هستند.
شرکتی که تبلیغش را در یوتیوب ارائه داده، طبیعتا در جستجوی این است تا مردم کشورهای ثروتمندتر به تماشای محتوای تبلیغش بنشینند.
بنابراین، این که بازدیدکنندههای شما از ایالات متحده باشند یا از بنگلادش، طبیعتا درآمد شما را از یوتیوب تحت تاثیر قرار میدهد.
این مورد، تنها عاملی است که مدیریت آن تقریبا غیرممکن به شمار میرود.
تعداد تبلیغات
بدیهی است که تعداد تبلیغات، از دیگر مواردی به حساب میآید که کسب درآمد از یوتیوب را تحت شعاع خود میگیرد.
همان طور که پیش از این هم اشاره شد، محتواساز میتواند چند تبلیغ را در زمانهای مختلف ویدیوی خود پخش کند
و با این کار درآمدش را دو، سه، چهار یا حتی پنج برابر از یک ویدیو، افزایش دهد.
اما باید این ریسک را بپذیرد که ممکن است کاربر با تماشای تعداد بالای تبلیغات، حسابی از کانال زده شود و برای همیشه آن را ترک کند.
مقدار زمانی که تبلیغات توسط کاربران مشاهده میشود
همچنین اگر دقت کرده باشید، بیشتر تبلیغاتی که در یوتیوب وجود دارند، قابل رد شدن یا Skippable هستند.
اگر بازدیدکننده این دسته از تبلیغات را زیر ۳۰ ثانیه رد کنند، حتی یک سنت هم برای شما واریز نمیشود.
نابراین حتما حتما به این نکته هم دقت داشته باشید.
جهت مشاهده دوره های آموزشی بر روی این لینک کلیک نمایید.
جدیدترین اخبار مجموعه فراز نتورک را در این صفحه اجتماعی دنبال کنید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.