چگونه وب هاست شما بر سئو تاثیر می گذارد؟
چگونه وب هاست شما بر سئو تاثیر می گذارد؟
هر کسب و کاری که امیدوار است حضور خود را در شبکه جهانی وب ارتقا دهد، باید قوانین بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) را رعایت کند.
از آنجایی که گوگل حدود 92 درصد از بازار جستجو را در اختیار دارد، رتبه بندی بالا در SERP ها قابلیت جستجو، دیده شدن و اعتبار یک برند را بهبود می بخشد.
برای استفاده از مزایای سئو، کسب و کارها ابتدا باید اطمینان حاصل کنند که وب سایت آنها با یک میزبان وب قابل اعتماد کاملاً کاربردی است.
بدون بررسی دقیق، انتخاب یک ارائه دهنده هاست اشتباه ممکن است آسیب بیشتری نسبت به سود داشته باشد.
در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا انتخاب میزبان وب مناسب برای سئو سایت شما حیاتی است:
Uptime و Downtime سرور
موتورهای جستجو تأکید زیادی بر قابلیت اطمینان یک وب سایت دارند که عمدتاً بر اساس زمان کار و خرابی سرور است.
این معیار برای حفظ کیفیت نتایج جستجو بسیار مهم است.
Downtime به مدت زمانی اطلاق می شود که وب سایت به دلیل مشکلات سرور غیر قابل دسترسی است.
اگر زمانی که رباتهای موتورهای جستجو سعی در خزیدن آن دارند، سایتی همیشه از کار بیفتد، سایت بهعنوان غیرقابل اعتماد علامتگذاری میشود و در نتیجه رتبه آن کاهش مییابد.
به این ترتیب، انتخاب یک وب هاست عالی بسیار مهم است.
این تضمین میکند که وبسایت شما منابع کافی برای راهاندازی و راهاندازی 99.9 درصد تمام زمانها را خواهد داشت.
اگر سایتی به طور منظم خرابی را تجربه می کند، این یک نشانه واضح برای تغییر ارائه دهندگان هاست است.
سرعت بارگذاری
از سال 2010، گوگل اهمیت سرعت بارگذاری صفحه را هنگام تعیین رتبه بندی جستجو برجسته کرده است.
علاوه بر این، به وضوح بیان می کند که دو ثانیه آستانه برای سایت های تجارت الکترونیک است.
دلیل؟ هرچه سرعت سایت بیشتر باشد، تجربه کاربری بهتری خواهد داشت.
از نقطه نظر تجاری، سرعت بارگذاری خوب صفحه از نظر فروش و دیده شدن به مراتب بیشتر می شود.
طبق گفته آمازون، کاهش یک ثانیه ای در بارگذاری صفحه آنها می تواند سالانه 1.6 میلیارد دلار برای آنها هزینه داشته باشد!
اگر یک وب سایت با هدف تبدیل ترافیک به فروش ساخته شده است، این یک عامل کلیدی است که همه صاحبان سایت باید روی آن سرمایه گذاری کنند.
در حالی که سرعت بارگذاری صفحه به طور کامل به میزبان وب بستگی ندارد،
داشتن یک ارائه دهنده قابل اعتماد می تواند از زمان بارگذاری وب سایت با آخرین فناوری ها و زیرساخت ها برای مدیریت حجم بالای ترافیک پشتیبانی کند.
اگر یک صفحه وب بیش از دو ثانیه طول بکشد تا بارگذاری شود، نشانه واضحی است که ارزیابی وب هاست مورد نیاز است.
مکان سرور
مکان سرور ارتباط نزدیکی با سرعت سایت شما دارد.
برای کاهش تاخیر، توصیه می شود وب سایت خود را در مرکز داده ای که در نزدیکی بازدیدکنندگان شما قرار دارد، میزبانی کنید.
هر چه مسافت کمتر باشد، انتقال داده ها سریعتر طول می کشد.
به همین دلیل، گوگل ترجیح می دهد نتایج را بر اساس موقعیت مکانی کاربر نشان دهد.
بنابراین اگر بازدیدکنندگان شما عمدتاً در ایالات متحده هستند، وب هاستی را انتخاب کنید که مرکز داده در ایالات متحده دارد.
به این ترتیب، شانس بیشتری برای رتبه بندی خوب خواهید داشت.
از طرف دیگر، اگر یک تجارت جهانی هستید، می توانید یک شرکت میزبانی با شبکه ای از سرورهای توزیع شده جغرافیایی را نیز انتخاب کنید.
بنابراین، هر کجا که مشتریان شما باشند، وب سایت شما همیشه در صدر SERP های گوگل قرار می گیرد.
چگونه وب هاست مناسب را انتخاب کنیم؟
جدا از عوامل کلیدی ذکر شده در بالا، اطمینان از اینکه ارائه دهنده دارای پشتیبانی عالی مشتری، ویژگی های امنیتی و گزینه های ارتقاء است نیز مهم است.
به عنوان مثال، وب هاستی با پشتیبانی مشتری 24/7 را انتخاب کنید، بنابراین می توانید هر زمان که مشکلی پیش آمد با آنها تماس بگیرید.
از نظر امنیت، وب هاستی را انتخاب کنید که اقدامات امنیتی مختلفی مانند پشتیبانگیری و بهروزرسانیهای منظم، شناسایی و حذف بدافزار، و حفاظت از DDoS را ارائه میدهد.
در نهایت، گزینه های ارتقای شرکت را زیر نظر داشته باشید تا بتوانید هر زمان که نیاز داشتید، منابع خود را به طور یکپارچه مقیاس بندی کنید.
مطالب مرتبط:
آموزش صفر تا 100 برنامه نویسی و طراحی سایت
آموزش طراحی سایت برای مدارس و موسسات آموزشی
آموزش طراحی سایت هاستینگ با وردپرس
آموزش طراحی سایت فروشگاهی با قابلیت چند فروشندگی
آموزش طراحی و تغییر قالب سایت های وردپرسی با صفحه ساز المنتور
چگونه وب سایت قدیمی خود را برندسازی کنیم؟
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.